سامانه مکان محور هوشمند گشت و بازرسی با موفقیت پیاده‌سازی شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71507
سامانه مکان محور هوشمند گشت، بازرسی و نگهبانی با عنوان سهنگ با موفقیت در ساختمان ستاد وزارت نیرو پیاده سازی شد.

سامانه هوشمند گشت، بازرسی و نگهبانی زمینی و هوایی مبتنی بر فناوری‌های ژئوماتیک موسوم به سامانه "سهنگ" با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری به صورت پایلوت در ساختمان ستاد وزارت نیرو پیاده سازی شد.

به گفته منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته، این طرح پیرو تفاهم نامه سه جانبه ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته، مرکز حراست وزارت نیرو و شرکت دانش بنیان صنعتی موج آفرینان اندیشمند در اردیبهشت 99 کلید خورد و طبق برنامه در آذر 99 به پایان رسید.

همچنین یاسر ابراهیمیان قاجاری رئیس گروه ژئوماتیک از برنامه های حمایتی فاز دوم این پروژه کلان ملی خبر داد که با مشارکت دستگاه بهره بردار بتوان این سامانه را در کل کشور عملیاتی کرد.

بر اساس این گزارش، در این سامانه با بهره گیری و تلفیق تکنولوژی‌های GPS، GPRS،NFC و GIS، امکاناتی فراهم شده است که با شبیه‌سازی داخلی و بیرونی اماکن بوسیله نقشه‌های معماری ساختمان در بستر نرم افزاری GIS بومی، سازمان‌ها بتوانند با برنامه‌ریزی الگو های گشت، بازرسی و نگهبانی تاسیسات متمرکز و غیر متمرکز خود و نیز تدوین لوح عوامل اجرایی، کلیه اقدامات عملکردی را بصورت آنلاین رهگیری کرد و کنترل مکانیزه‌ای از تطبیق برنامه و عملکرد تک تک گروهها و عوامل با هشدارهای لازم را داشته باشند. لذا در شرایط تهدیدات حراستی و امنیتی کنونی ایران، این سامانه باعث ارتقاء بسیار چشم‌گیری در بهره‌وری عملکرد نگهبان‌ها و بازرسین که اصلی ترین و موثر ترین عنصر حراستی در سازمان می‌باشند خواهد شد.

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم
با کمک رسانه‌ ملی فناوری های ژئوماتیک توسعه می یابد
با کمک رسانه‌ ملی فناوری های ژئوماتیک توسعه می یابد
99/06/23 - 14:21
هوشمندسازی حمل‌ونقل کشور شتاب گرفت
هوشمندسازی حمل‌ونقل کشور شتاب گرفت
99/01/16 - 08:10
توسعه گردشگری هوشمند با کمک فناوری‌های مکان محور
توسعه گردشگری هوشمند با کمک فناوری‌های مکان محور
98/05/20 - 17:20
//isti.ir/ZuZq
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته