با کمک رسانه‌ ملی فناوری های ژئوماتیک توسعه می یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 69914
ژئوماتیک از جمله فناوری‌هایی است که دیر آمد ولی زود جای خود را میان فناوری‌های مدرن و پیچیده باز کرد. این مفهوم نوین علمی در تلاش است تا اطلاعات دریافتی از داده‌های جغرافیایی یا زمین مرجع را ساماندهی کند. کاربردهای این فناوری نوین با کمک رسانه ملی ترویج می‌شود.

ژئوماتیک علمی کاربردی است که با طیف وسیعی از علوم و دانش‌ مهندسی در ارتباط است. این فناوری به یاری آمده است تا تصویر بشر از دنیای پیرامونش دقیق‌تر و واقعی‌تر باشد. این علم دانشی بین رشته‌ای است که در علوم مختلفی مانند نقشه‌برداری، جغرافیا، زمین‌شناسی، محیط‌زیست، حمل‌ونقل و غیره کاربرد دارد.

با توجه به کاربردهای فراوان این دانش مدرن در کشور، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یک همکاری مشترک با سازمان صدا و سیما تلاش می‌کند تا این مفهوم فناورانه را در کشور توسعه دهد. بر همین مبنا هم برنامه‌هایی چون معرفی نقشه‌برداری نوین و دولت الکترونیک مکان محور، معرفی سامانه جامع مکان محور گشت و نگهبانی و معرفی سامانه‌ هوشمند پایش ماهواره‌ای را با کمک اساتید منتخب دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان را در نظر گرفته است.

همچنین این ستاد با همکاری سازمان صداوسیما ویژه برنامه روز جهانی GIS، معرفی سامانه کشاورزی دقیق مبتنی بر فناوری‌های ژئوماتیک، آشنایی با سازمان‌های اجرایی متولی حوزه ژئوماتیک در کشور، معرفی اسناد بالادستی توسعه فناوری‌های ژئوماتیک در کشور و آشنایی کودکان و نوجوانان با فناوری‌های ژئوماتیک را در دستور کار قرار داده است.

پایان پیام/

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZxTp
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته