Volta Zero

یک کامیون 16 تنی تمام برقی وارد مرحله تست‌های عملیاتی شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 77100
در اواسط سال گذشته میلادی، کمپانی سازنده خودروهای تجاری تمام برقی، Volta Trucks خبر از معرفی اولین وسیله نقلیه شانزده تنی چند منظوره تمام الکتریکی جهان را که به طور خاص برای ترابری درون شهری طراحی شده است، داد.

اکنون این شرکت اعلام کرده است که مراحل آزمایش این کامیون به تازگی شروع شده است.

در این بیانیه، یان کالینز مدیر ارشد محصولات ولتا تراکز اعلام کرده است که شروع آزمایش و ارزیابی اولین پروتوتایپ ولتا زیرو نقطه عطفی در مسیر تولید این محصول است و دستیابی به این موضوع پس از هشت ماه نشان از عملکرد خوب شرکت است.

در ادامه کالینز اعلام کرده است که شرکت نسبت برنامه زمانی خود و سرعت در تحویل سریع کامیون‌های تمام برقی بدون آلایندگی به بازار بسیار متعهد بوده و با توجه به سفارش‌های دریافت شده برای این محصول توسط مشتریان ؛ لازم است تا پایان سال آینده روند تحویل دهی انجام شود.

در این تست قرار است تمام ویژگی‌های الکترومکانیکی و حرارتی کامیون از جمله باتری‌های ولتاژ بالا، محور عقب،‌موتور الکتریکی و درایور انتقال سرعت eAxle مورد آزمایش قرار گرفته و همچنین ظرفیت حمل بار آن بررسی گردد.

علاوه بر این برای بررسی قابلیت اطمینان و دوام Volta Zero در تمام موقعیت‌ها، این خودرو در دوره‌های آب و هوایی سرد در مدار قطب شمال و هوای گرم در جنوب اروپا تست خواهد شد.

ولتا زیرو بردی 150 تا 200 کیلومتری به صورت کاملا الکتریکی خواهد داشت. همچنین تخمین زده می‌شود این خودرو تا سال ۲۰۲۵ مانع از تولید حدود 1.2 میلیون تن دی اکسید کربن شود.

نکته آخر در خصوص این خودرو رعایت ایمنی در آن است؛ صندلی راننده در موقعیتی مرکز قرار گرفته و ارتفاع صندلی بسیار کمتر از یک کامیون معمولی بوده و دید وسیع ۲۲۰ درجه ای را به او خواهد داد. این مسئله سبب به حداقل رساندن نقاط کور این خودرو می‌شود.

انتظار می رود اولین سری از خودروهای  Volta Zero  اواخر سال ۲۰۲۱ به مشتریان تحویل شود. بنابر گزارش اتوویک، شرکت قصد دارد کامیون‌های جدید خود را به صورت فراگیر در اروپا عرضه نماید.

 

منبع: interestingengineering

/پایان پیام

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم
کامیون برقی با الیاف کتان تجزیه پذیر تولید شد
کامیون برقی با الیاف کتان تجزیه پذیر تولید شد
99/04/21 - 11:06
//isti.ir/ZCLr
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته