پنل تخصصی چالش‌ها و راهبردهای توسعه ژئوماتیک در کشور برگزار شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46928
همزمان با کنفرانس بین المللی اطلاعات مکانی 2019 که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، نخستین پنل تخصصی مدیریت فناوری در حوزه ژئوماتیک با عنوان "چالشها و راهبردهای توسعه ژئوماتیک در کشور" برگزار شد.

به گزارش ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته، این پنل به همت گروه ژئوماتیک، ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور فعالان حوزه ژئوماتیک شامل شرکت های دانش بنیان، انجمن ها و قطبهای علمی، اساتید و دانشجویان و سازمانهای بهره بردار در 20 مهرماه سال جاری برگزار شد.

روسای سازمان های نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و مدیرکل سنجش از دور، رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته و رئیس شورای سیاست گذاری کنفرانس بین المللی اطلاعات مکانی 2019 از اعضای پنل بودند.

از جمله مهمترین موضوعاتی که در این پنل به بحث و تبادل نظر گذاشته شد می‌توان به چالشها و پتانسیلهای ژئوماتیک در کشور، راهکارها و راهبردهای توسعه ژئوماتیک در کشور، موازی کاری سازمانها در حوزه ژئوماتیک، اقدامات الویت دار در توسعه ژئوماتیک در کشور، توسعه کسب و کار دانش بنیان حوزه ژئوماتیک، نقش ژئوماتیک 

یاسر ابراهیمیان قاجاری، رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، مهمترین اقدامات اولویت دار در راستای توسعه ژئوماتیک در کشور را تدوین اسناد بالادستی، ترویج و فرهنگ سازی و حمایت از استارتاپها و شرکتهای دانش بنیان حوزه ژئوماتیک دانست.

همچنین مجید فخری، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، ضرورت تولید نقشه های پایه توسط سازمان های متولی را از نیازهای مبرم دولت به ویژه برای اهداف استراتژیک دانست و بر تقویت جایگاه سازمانهای متولی 

مصطفی منصورپور، مدیرکل سنجش از دور سازمان فضایی ایران ضمن تایید پتانسیل های بالای موجود در کشور در حوزه ژئوماتیک به ویژه نیروی انسانی متخصص، حمایت از فعالیت های دانش بنیان را راهکار اساسی ایجاد تحول در حوزه ژئوماتیک کشور دانست.

محمودرضا دلاور، رئیس شورای سیاست گذاری کنفرانس و از دیگر اعضای پنل، با بیان تاریخچه فعالیتهای صورت گرفته در راستای توسعه ژئوماتیک در کشور، خواستار افزایش سهم تحقیق و پژوهش در بودجه سازمانها در حوزه ژئوماتیک شد.

حاضرین در پنل در تمامی مباحث مشارکت فعال داشته و خواستار ادامه چنین نشستهای تخصصی در راستای توسعه ژئوماتیک در کشور شدند.

پایان پیام/

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZhP2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته