مهدی الیاسی:

هم‌‏تکاملی نظام مقررات‏‌گذاری کشور لازمه توسعه نوآوری است


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 48228
معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: ظرفیت‌‏های علمی، فناورانه و نوآورانه کشور به مرحله‏‌ای رسیده است که تکامل و ارتقای آن نیاز به تنظیم‏‌گری هدفمند و منعطف دارد.

سیزدهمین کنفرانس ملی و نهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری که توسط «انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران»، با حمایت ستادهای فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. 

این همایش آخرین روزهای آذرماه امسال میزبان 11 پنل تخصصی بود.

برگزاری تعدادی از این پنل‌های تخصصی به عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود. مهدی الیاسی معاونت سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از برگزارکنندگان پنل «پیدا و پنهان مقررات‏‌گذاری نوآوری» بود که به ریاست مهدی الیاسی برگزار شد.

معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این پنل گفت: نیاز اصلی شکل‌‏گیری زیست‌‏بوم نوآوری در کشور، مباحث تنظیم‏‌گری و مقررات‏‌گذاری است.

معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: این تنظیم‌‏گری که به تغییر ساختارهای صنعتی و شرکتی منجر خواهد شد، اصلاً فرآیند ساده‌‏ای نخواهد بود و نهادهای حاکمیتی نقش عمده‌‏ای در این تغییرات ایفا خواهند کرد.

الیاسی با تبیین مثال بخش سلامت به‌‏عنوان یک نمونه به‌‏نسبت موفق‌‏تر از سایر بخش‌‏های کشور، تاکید کرد: تداوم همکاری کارآفرینان سیاستی، کارآفرینان فناوری و نهادهای پشتیبان فناوری به‌‏عنوان رکن اصلی توسعه با تمرکز بر اصلاح و بهبود نظام مقررات‏‌گذاری، مهم‌ترین اصل برای توسعه نظام نوآوری در کشور است.

وی در ادامه بیان کرد: تمامی مصادیق فناوری جدید مانند داروهای پیشرفته، سلول‏‌های بنیادی و ژن‌‏درمانی، محصولات تراریخته، پهپادهای تجاری و همچنین پارادایم‌‏های نوین اقتصادی نظیر اقتصاد دیجیتال، اقتصاد مشارکتی و اقتصاد چرخشی همگی از حوزه‏‌های جدیدی است که نیاز به رگولاتوری ویژه، تنظیمات مقرراتی جدید و یا حتی مقررات‌‏زدایی دارد.

 

پایان پیام/

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Z692
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته