هفته جهانی فضا با شعار: کشف دنیاهای تازه در فضا


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 27815
امید است با اکتشافات فضایی، پنجره ای نو به سوی ناشناخته ها گشوده شود و نسل های آینده فضا را پیموده و رازهای آن را کشف نمایند.

امروزه حوزه فضایی یک حوزه کاملا استراتژیک به شمار می رود. این بخش در اقتدار و امنیت ملی، پیشرانی علم و فناوری در دیگر زمینه ها و منافع حاصل از سرریز فناوری های توسعه یافته یا بومی سازی شده به دیگر بخش ها نقش داشته و در جهت رفاه بشریت است.

رصد کردن جهان هستی و میلیاردها کهکشان آن، برنامه های بلندمدت فضایی، موفقیت ها و ناکامی ها، همگی فرصتی برای شناخت جهان پیرامون ما محسوب و منجر به کشف ناشناخته های فضا می شوند تا با بینش دقیق تری به عظمت گیتی و عمق خلقت در جهان هستی پی ببریم.

همان گونه که در کشور ما نیز، موضوع اکتشافات فضایی در سند جامع توسعه هوافضای کشور به عنوان یکی از اولویت ها قرار گرفته است، به نحوی که در اهداف کلان آن، بر لزوم شناخت عظمت و نظم حاکم بر جهان و آسمان ها از طریق گسترش علوم و فناوری ها و اکتشافات فضایی تاکید شده است. از این رو سعی بر آن است تا با استفاده از موضوع اکتشاف جهان های جدید در فضا، راهکارهایی برای بهبود دانش و آگاهی گسترده مردم از مزایای انکارناپذیر فناوری های فضایی ارائه نموده و به جنبه های علمی و کاربردی فضا بپردازیم.

امید است با اکتشافات فضایی، پنجره ای نو به سوی ناشناخته ها گشوده شود و نسل های آینده فضا را پیموده و رازهای آن را کشف نمایند.

به امید آن روز

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZYVe
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته