نمایشگاه «شهرهوشمند» برگزار می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 48328
«شهرهوشمند» نمایشگاهی بین‌المللی است که با حمایت ستادهای توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

دومین دوره برگزاری این رویداد 22 دی ماه سال جاری در مصلی امام خمینی (ره) است که در آن عناصر زیست بوم نوآوری و فناوری در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و خلاق معرفی می‌شوند.

توسعه بازار شهر هوشمند و بهبود کیفیت زندگی در شهرها، ایجاد فرصت مناسب جهت تعامل بیشتر با نخبگان شهرهای هوشمند، استفاده بهینه از ظرفیت‌‌های موجود حوزه خدمات شهر هوشمند شهرهای موفق، استفاده مؤثر از تجربیات موفق شهرهای هوشمند، آشنایی با آخرین دستاوردهای روز دنیا در حوزه شهری از مهمترین اهدافی است که با برگزاری این رویداد دنبال می‌شود.

 ایدهٔ شهرهوشمند، ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاه‌های مختلف متصل به شبکه (اینترنت اشیاء) است، برای بهینه‌سازی بهره‌وری از خدمات و کاربری‌های شهری و اتصال آن به شهروندان است. فناوری شهر هوشمند اجازه می‌دهد تا مقامات یک شهر با جامعه و زیرساخت‌های شهری و نظارت بر آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه در حال تحول است، تعامل مستقیم پیدا کنند.

به گفته سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهر تهران در رده بندی‌های اخیر به عنوان یکی از 50 شهر هوشمند دنیا انتخاب شده و این نشان از پتانسیل‌های خوب این شهر در حوزه فناوری دارد.

 دومین نمایشگاه شهر هوشمند با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 22 تا 24 دی ماه سال جاری در مصلی امام خمینی ( ره ) برگزار می‌شود.

پایان پیام/

 

 

 

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZRa2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته