ظرفیت‌های بلااستفاده حمل‌ونقل ریلی کشور شکوفا می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 50607
کارخانه نوآوری از دل ظرفیت‌های فراموش شده شهری متولد شد. ظرفیت‌های بلااستفاده‌ای که می‌توانند منشا اثری در تحولات فناورانه کشور باشند. یکی از این ظرفیت‌های فراموش شده‌ای که قرار است در دل زیست‌بوم فناوری و نوآوری گل کنند و به کار بیایند، پتانسیل‌های کنار گذاشته شده بلااستفاده حمل‌ونقل ریلی است.

ظرفیت‌هایی که می‌توانند به تحولات فناورانه‌ای بدل شوند و حمل‌ونقل ریلی کشور را با به کارگیری همه داشته‌هایش توسعه دهند. ظرفیت‌های بلااستفاده حمل‌ونقل ریلی نقشی تاثیرگذار در توسعه حمل بار در کشور دارند. همین موضوع هم گروه ریلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بر آن داشت تا این ظرفیت ها را شناسایی و به بخش حمل بار تزریق کند.

یکی از مسایل مهم در افزایش اثربخشی ناوگان عمومی کشور، بررسی میزان بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و برنامه ریزی بای استفاده بیشتر از آن‌ها است. قرار بر این است که این ظرفیت ها با کمک دیگر دستگاه های ذیربط شناسایی و مورد استفاده قرار گیرند.

ظرفیت های زیادی که به دلیل نبود زیرساخت های مناسب و شرایط خاصی که برای حمل برخی از بارها باید در نظر گرفته شود، بلااستفاده مانده اند. به همین دلیل گروه ریلی معاونت علمی و فناوری با مشارکت بازیگران این حوزه وارد عمل شده و با شناسایی ظرفیت‌های جامانده حمل و نقل ریلی آن‌ها را برای توسعه حمل بار در کشور به کار می بندد.

پایان پیام/

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZQW3
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته