شانزدهمين كنفرانس بين‌المللى انجمن هوافضاى ايران برگزار می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 17979
شانزدهمین کنفرانس بين‌المللى انجمن هوافضاى ايران با حمایت مرکز ملی فضایی ایران سوم تا پنجم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

شانزدهمین کنفرانس بين‌المللى انجمن هوافضاى ايران با حمایت مرکز ملی فضایی ایران سوم تا پنجم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

در دهه‌هاى اخير تحولات در عرصه هوافضا به يکى از مهمترين عوامل فناورانه در راهبردهاى جهانى تبديل شده است، اين مهم به طور قابل توجهى در اسناد بالا دستى کشور مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ريزى هدفمندى در اين زمينه صورت گرفته است. 

محورهای شانزدهمين کنفرانس بين‌المللى انجمن هوافضاى ايران شامل بخش های مختلفی می شود که یکی از این محورها آيروديناميک است که در این محور موضوعاتی نظیر مديريت صنايع هوافضايى، ديناميک پرواز و کنترل، آيروديناميک تحليلى، آيروديناميک تجربى، آيروديناميک عددى، آيروآکوستيک و آيروديناميک ريزپرنده ها در نظر گرفته شده است.

محور دیگر این کنفرانس پيشرانش است که این محور نیز شامل موضوعات ديناميک گازها، سوخت و احتراق، توربوماشين ها و سيستم هاى پيشرانش می باشد، محور بعدی این کنفرانس سازه هاى هوافضايى است که در بخش های مختلف مکانيک مواد، ديناميک سازه و ارتعاشات، خزش، خستگى و شکست، آزمايش‌هاى مخرب و غيرمخرب، تحليل، طراحى و بهينه سازى سازه‌ها، روش‌هاى ساخت و مهندسى مواد هوافضايى برگزار می شود.

ديناميک پرواز و کنترل، محور دیگر این کنفرانس است که شامل ديناميک، کنترل و پايدارى، هدايت و ناوبرى، شبيه سازى پرواز، آزمايشات پروازى، طراحى وسايل پرنده و اويونيک می شود، همچنین علوم و فناورى فضايى محور دیگری است که برای این کنفرانس تعیین شده و شامل بخش های مختلف طراحى سيستم هاى فضايى، فناورى هاى نوين فضايى، مدول‌ها و قطعات فضايى، ديناميک و کنترل فضاپيماها، ايستگاه‌ها و تجهيزات زمينى و استاندارد و تست ها می شود.

مديريت صنايع هوافضايى آخرین محور تعیین شده برای کنفرانس بين‌المللى انجمن هوافضاى ايران مشخص شده که بخش های مختلفی نظیر مديريت پروژه هاى هوافضايى، خدمات فرودگاهى، مراقبت پرواز، قوانين و حقوق هوايى و فضايى، خصوصى سازى و اقتصاد حمل و نقل هوايى، ايمنى پرواز، قابليت اطمينان و مديريت ريسک و آينده نگارى در هوافضا برای آن در نظر گرفته شد است.

اطلاعات بیشتر در فایل PDF موجود است (اینجا کلیک کنید).

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZpUb
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته