دکتر منطقی در پژوهشگاه فضایی

دیدار رئیس مرکز ملی فضایی از پژوهشگاه فضایی ایران


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 14683
رئیس مرکز ملی فضایی از پژوهشگاه فضایی ایران در روز شنبه مورخ ۱۱ اردیبهشت سال جاری بازدید نمود.

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر منوچهر منطقی و هیات همراه در راستای انجام همکاری‌های مشترک در روز شنبه مورخ ۱۱ اردیبهشت سال‌جاری از پژوهشگاه فضایی ایران و برخی مجموعه‌های آن بازدید نمود.

بنابر این گزارش، در ابتدای این دیدار، دکتر حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران توضیحاتی را درخصوص اهداف، ماموریت‌ها و پروژه‌های در دست اجرا و برنامه‌های آتی این پژوهشگاه ارائه نمود.

در این گزارش، به فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی ناهید ۱ و ۲ و پارس ۱ اشاره شد. همچنین در خصوص پروژه‌های دیگری چون بلوک انتقال مداری، تراسترهای فضایی، پین‌پولر و پیل‌های سوختی که در پژوهشکده‌های ‌ این پژوهشگاه در دست اجراست، توضیحاتی ارائه شد.

افزون بر این، در خصوص فعالیت‌های دیگر پژوهشگاه در زمینه ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم از جمله مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی پژوهشگاه مطالبی مطرح شد.

در این دیدار، همچنین دکتر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ایران طی سخنانی به تشریح فعالیت‌های این مرکز با توجه به وظایف و ماموریت‌های آن پرداخت.

دکتر منطقی به سیاست‌ها و برنامه‌های مرکز ملی فضایی در ارتباط با مراکز پژوهشی و فناوری و دانشگاهی دست‌اندرکار حوزه فضا اشاره و بیان نمود که در راستای برنامه ده ساله دوم فضایی کشور، ماموریت‌های اصلی مراکز دانشگاهی و برخی از مراکز فناوری مشخص شده و در دست پی‌گیری و اجرا است.

وی هدف از این بازدید را آشنایی بیشتر با توانائی‌ها و امکانات فنی و تجهیزاتی پژوهشگاه فضایی ایران به‌منظور تدوین برنامه‌های حمایتی و همکاری در جهت توسعه فناوری‌های فضایی خواند و اظهار داشت این پژوهشگاه در زمینه دست‌یابی به برخی از فناوری‌های کلیدی مورد نیاز در حوزه فضا از پتانسیل خوبی برخوردار است.

رئیس مرکز ملی فضایی در بخشی از سخنانش به اقدامات این مرکز با دیگر کشورها در جهت همکاری‌های مشترک بین‌المللی در حوزه علوم و فناوری فضایی اشاره نمود و اظهار داشت با برخی از این کشورها توافقات خوبی حاصل شده است که پژوهشگاه نیز می‌تواند در برخی از این محورها حضور فعال داشته باشد.

در ادامه این دیدار، رئیس مرکز ملی فضایی از مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی پژوهشگاه فضایی ایران که فاز اول آن از بهمن ۹۴ به بهره‌برداری رسیده است، بازدید نمود و در جریان امکانات و تجهیزات این مرکز و توانائی‌های آن برای توسعه سامانه‌های فضایی قرار گرفت.

پس از آن، دکتر منطقی از پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران و آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و پروژه‌های این پژوهشکده بازدید نمود و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

در پایان این دیدار، قرار شد در جلسات تخصصی بعدی، برنامه‌ها و محورهای حمایتی و همکاری مورد بررسی بیشتری قرار گیرد و درجهت عملیاتی نمودن توافقات اقدام شود.

تصاویر

دکتر منطقی در پژوهشگاه فضایی
نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZzTa
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته