تدوین نقشه راه هوشمندسازی صنایع دریایی ضروری است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 46185
نخستین نشست تخصصی کارگروه هوشمندسازی صنایع دریایی با حضور دستگاه‌های مرتبط در محل ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

نخستین نشست تخصصی کارگروه هوشمندسازی صنایع دریایی با حضور دستگاه‌های مرتبط در محل ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد سیف رئیس گروه توسعه فناوری های دریایی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در این نشست تخصصی ضمن تاکید بر ضرورت حرکت به سمت هوشمندسازی حمل و نقل دریایی هدف از این نشست را بررسی نکات و توانمندی‌های موجود در سازمان‌های مختلف عنوان کرد.

وی افزود: تعیین نقشه راه برای هوشمندسازی این صنعت امری است که ستاد بر آن تاکید دارد و امیدواریم حاصل این نشست‌ها تدوین نقشه راه هوشمندسازی صنایع دریایی باشد.

سیف در ادامه تصریح کرد: در این مسیر، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از رویداد‌ها و پروژه‌های مرتبط با هوشمندسازی حمل و نقل دریایی با همکاری سازمان ها و ارگان های دریایی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سند هوشمندسازی صنعت حمل و نقل دریایی باید براساس توجه به رعایت استانداردهای جهانی تدوین شود، گفت: در همین راستا باید اطلاعات و داده‌های موجود در دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط جمع‌آوری شوند تا به بانک اطلاعاتی مناسبی دست پیدا کنیم.

در ادامه نشست محمد فرهانی نماینده شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نبود ارتباطات زیرسطحی و پنهای باند قدرتمند را یکی از موانع بزرگ هوشمندسازی صنعت حمل و نقل دریایی دانست و ادامه داد: برای حل این مسئله با سازمان فضای کشور وارد مذاکره شده‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیدیم و امیدواریم با ورود معاونت علمی بتوانیم به راه‌حل این معضل برسیم.

امید یزدانی نماینده سازمان بنادر نیز وضعیت ارتباط میان صنعت و دانشگاه را در کشور نامناسب دانست و عنوان کرد: برای توسعه هوشمندسازی صنعت حمل و نقل کشور باید مقالات و پایان‌نامه‌های دانشگاهی به این سمت سوق داده شود و این صنعت نیازمند تحقیق و پژوهش است. 

وی افزود: اکنون سازمان بنادر و دریانوردی گام های مثبتی در خصوص حرکت به سمت هوشمند سازی با استفاده از ظرفبت ها و پتانسیل های موجود برداشته است.  

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Zfv2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته