با حمایت مرکز ملی فضایی ایران:

برگزاری همایش مرحله اول ششمین دوره مسابقات ملی کن‌ست ایران


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 27976
همایش مرحله اول ششمین دوره مسابقات ملی کن‌ست ایران همزمان با هفته جهانی فضا در تاریخ ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۶ در محل پژوهشگاه هوافضا برگزار شد.

همایش مرحله اول ششمین دوره مسابقات ملی کن‌ست ایران همزمان با هفته جهانی فضا در تاریخ ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۶ در محل پژوهشگاه هوافضا برگزار شد.

در این همایش، جناب آقای دکتر امی ریاست محترم پژوهشگاه به سخنرانی و ارائه نکاتی در مورد اهمیت و ضرورت برگزاری فغالیت‌های علمی ترویجی و جهت‌دهی این نوع برنامه‌ها به سمت کاربردی شدن دانش و فناوری تاکید نمودند. پس از آن جناب آقای دکتر محمدی امین، دبیر مسابقات ملی کن‌ست ایران گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته برای ششمین دوره این مسابقات ارائه نمودند. مطابق آمار ارائه شده توسط ایشان تعداد ۳۶ تیم از سراسر کشور جهت شرکت در این دوره از مسابقات کن‌ست ثبت‌نام نموده‌اند که افزایش ۴۰ درصدی نسبت به دوره گذشته داشته است. در ادامه برنامه جناب آقای دکتر فضیلتی مسؤول کمیته داوران ششمین دوره مسابقات ملی کن‌ست ایران به ارائه مهمترین موارد الزامات طراحی این دوره و تغییرات عمده قوانین و مقررات نسبت به دوره قبل پرداختند. همچنین ایشان گزارشی از فعالیت‌ها و روال داوری مسابقات ارائه کردند و به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ دادند. در بخش پایانی جناب آقای دکتر نوغانی مسئول فنی مسابقات کارگاه تخصصی با عنوان "سازگاری الکترومغناطیسی سامانه‌های هوافضایی" جهت ارتقاء دانش فنی شرکت‌کنندگان و رعایت نکات طراحی مرتبط با ساخت کن‌ست داشتند. همچنین شایان ذکر است ۲۳ تیم راه‌یافته به مرحله طراحی دقیق و ساخت در این همایش از امتیاز کسب شده در مرحله طراحی اولیه و اصلاحات درخواستی داوران مطلع شدند و دو ماه فرصت دارند تا نسبت به انجام اصلاحات، طراحی دقیق و ساخت کن‌ست‌های خود اقدام نمایند. مرحله پایانی ششمین دوره مسابقات ملی کن‌ست ایران که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (مرکز ملی فضایی ایران) در حال اجرا می باشد در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZNYe
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته