هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک

ایلان ماسک بلیطی برای سوار شدن بر هواپیمای فضایی ریچارد برانسون دارد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 76421
میلیاردر فضایی، ایلان ماسک بلیطی برای سفر به فضا از ویرجین گلکتیک شرکت همتای میلیارد خود ریچارد برانسون خریداری کرده است.

ماسک، مدیرعامل و بنیانگذار اسپیس ایکس بلیط ویرجین گلکتیک را پیش از پرواز برانسون به فضا تهیه کرده است. هنوز مشخص نیست که ماسک در میان 600 مسافر آینده دیگر اسپیس شیپ 2 در کجا قرار دارد اما این بلیط به خودی خود نشان از گسترش آشکار دوستی وی با برانسون دارد که کاملا متضاد با رفتار شرکت بلو اوریجین، دیگر شرکت برتر فضایی است که توسط جف بزوس تاسیس شده و طی یک ماه گذشته تنش‌هایی را با ویرجین گلکتیک داشته است. این مسئله همچنین مهر تائیدی دوستانه بر پرنده‌های موشکی شرکت ویرجین گلکتیک خواهد بود.

روز یکشنبه ریچارد برانسون سوار بر هواپیمای فضایی اسپیس شیپ 2 شرکت خود در یک پرواز آزمایشی عجیب به فضا سفر کرد که تصاویر آن به صورت آنلاین قابل مشاهده بود. پس از پرتاب موفقیت آمیز و رسیدن به لبه فضا، برانسون و سه کارمند دیگر ویرجین گلکتیک برای مدت کوتاهی در محیط کابین معلق بودند و پس از چند دقیقه به سمت زمین بازگشتند.

شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک غالبا بر روی قراردادهای دولتی برای حمل و نقل فضانوردان و محموله‌ها به فضا تمرکز دارد؛ اما اولین ماموریت فضانوردی خصوصی خود را برای ماه سپتامبر آینده برنامه ریزی کرده است. بر خلاف تورهای دو شرکت بلواوریجین و ویرجین گلکتیک که صرفا چند دقیقه بالاتر از لبه فضا صورت می‌گیرند، این ماموریت طولانی‌تر (و البته گران‌تر) است و به سمت مدار زمین خواهد بود.

ماسک و برانسون دوستان خوبی هستند. مدیرعامل تسلا روز یکشنبه در هنگام برخاست هواپیمای برانسون شخصا برای تماشای آن در فرودگاه اسپیس پورت آمریکا حاضر شد. پیش از آن برانسون در توئیتی عنوان کرده بود: «ایلان، ممنون از حمایت همیشگی‌ات و همچین دوست خوبی بودن». این دو صبح پیش از رویداد سفر برانسون به لبه فضا را با یکدیگر گذرانده بودند و برانسون در توئیت دیگری اعلام کرده بود: «این که صبح را با یک دوست شروع کنید، حس خوبی دارد. احساس خوب، احساس هیجان، احساس آمادگی».

اسپیس شیب 2 (SpaceShipTwo) هواپیمای موشکی است که به عنوان مرکز تجارت نوپای گردشگری فضایی ورجین گلکتیک بوده و هر بلیط برای یکی از صندلی‌های این هواپیما تقریبا 250 هزار دلار قیمت دارد و این جایگاه‌ها تا کنون توسط بیش از 600 مسافر از میان افراد مشهور رزرو شده است. شرکت بلواوریجین بزوس، بیشترین رقابت را با شرکت ویرجین برای تصاحب سهمی بیشتر از توریسم فضایی دارد. این شرکت به دنبال استفاده از سیستمی کاملا متفاوت در موشک نیوشپرد است که بتواند مشتریان را به ارتفاع کمی بالاتر ببرد.

 

منبع: theverge

پایان پیام/

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZHTr
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته