تولید تاکسی های خودران توسط استارتاپ ZOOx تا سال 2020


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46222
استارتاپ ZOOxدر تلاش است تا در سال 2020، تاکسی های خودران خود را به بازارعرضه کند.این استارتاپ یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید خودروهای خودران است

 

استارتاپ ZOOxدر تلاش است تا در سال 2020، تاکسی های خودران خود را به بازارعرضه کند.این استارتاپ یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید خودروهای خودران است.


به گزارش ستاد توسعه فناوری های فضایی،حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نقل از تک ژنیکس، ZOOX استارت آپی فعال در توسعه خودروهای خودران و مستقر در کالیفرنیا است که در ساال 2014 تاسیس شده و تا به امروز موفق به جذب 790 میلیون دلار سرمایه جهت توسعه فعالیتهای خود از مجموعههای مختلف شده است. گرچه این مجموعه که به سرعت مسیر رشد در عرصه فناوریهای خودروهای خودران را طی مینماید محرمانگی بسیار بالایی در افشای فعالیت‌های خود دارد اما اخیرا اطلاعاتی درباره تاکسی خودران این مجموعه درز کرده است.

 


تاکسی خودران مجموعه ZOOX یک وسیله‌ی نقلیه‌‌ی دو مسیره، تماماً برقی و خودکار و فاقد فرمان یا داشبورد است. در توسعه محصولات این مجموعه توجه بسیاری بر فناوریهای خودرانی شده است و عملا طراحی ظاهری در فازهای نخست در دستور کار ندارند؛ البته علاوه بر مدل عملیاتی توسعه داده شده توسط این مجموعه طراحی یک مدل مفهومی از خودروی خودران آینده این استارتآپ نیز ارائه شده است.

توسعه خودروهای خودران به ویژه در زمینه تاکسیهای خودران یا همان روبوتاکسیها امروزه موضوع فعالیت تعداد زیادی از مجموعههای مختلف در اروپا و آمریکا مانند Aimotive ، Roadstar و ... است که در حال توسعه بالاترین سطح از فناوریهای خودرانی در خودروها است و همین امر موجب شده است رقابتZOOX با این مجموعهها شدیدتر باشد.

بهرحال متخصصان صنعت اتومبیلهای خودران و استارت آپهای حوزه حمل و نقل بر این باورند که Zoox برای هدف بزرگی خود را آماده کرده است. به گفته‌ی بلومبرگ آن‌ها تا سال 2020 تاکسی‌های خودران خود را برای عموم مردم عرضه خواهند کرد.

 

 

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZUv2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته