استارت آپ NIO خودروهای برقی سوپراسپرت تولید می کند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46130
مجموعه NIO یکی از استارت آپ‌های موفق در حوزه‌ی تولید خودرو‌های برقی است که خودروهای برقی در کلاس سوپراسپرت تولید می‌کند.

 

مجموعه NIO یکی از استارت آپ‌های موفق در حوزه‌ی تولید خودرو‌های برقی است که خودروهای برقی در کلاس سوپراسپرت تولید می‌کند. 

Nio یک استارت آپ موفق چینی است که در ساخت خودرو‌های برقی تخصص دارد، دفتر مرکزی آن در شانگهای است و سایر دفاتر آن در سن‌خوزه ، مونیخ و لندن مشغول به فعالیت هستند. این استارت آپ تا به امروز موفق به دریافت 3.9 بیلیون دلار سرمایه شده است. استارت آپ Nio در سال 2014 تأسیس شد و کار بر روی خودروی جاده‌ای آن به نام EP9 کار خود را در همان روز راه‌اندازی این نشان تجاری آغاز کرد.

Nio داخل خودرو را طوری طراحی کرده است که قدرت خودرو را بالا و وزن آن را پایین نگه می‌دارد؛ علاوه بر این دارای سیستم باتری قابل تعویض است، باتری فقط درعرض 45 دقیقه شارژ شده و در حالت رانندگی نرمال تا مسافت 265 مایل را طی می‌کند. EP9 می‎‌تواند فقط در مدت 7.1 ثانیه به سرعت 124 مایل در ساعت برسد و بیشینه‌ی سرعت آن نیز 195 مایل بر ساعت است.

این استارت آپ در ساخت خودروهای اسپرت برقی هم تخصص دارد که مدل‌های فعلی آن شامل ES8 و ES6 می‌شوند. نیکو روزبرگ ( قهرمان فرمول 1 جهان)، اخیراً از این استارت آپ بازدید و به‌صورت آزمایشی با ES8 رانندگی کرده است. ES8   یکSUV  دو موتوره و دارای هفت صندلی است. این SUV مجهز به یک دستیار دیجیتال  به‌نام Nomi است که می‌تواند به فرمان‌های صوتی پاسخ دهد،  Nomiاز پس انجام هم‌زمان چند کار همچون یافتن مقصد، تنظیمات پیش فرض خودرو و حتی پخش آهنگ مورد علاقه‌ی شما برمیآید. 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Zhu2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته