گام بلند بوش در توسعه صنعت خودروهای الکتریکی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46944
یکی از مهم‌ترین مواردی که در خصوص توسعه خودروهای الکتریکی مورد توجه قرار گرفته میزان مسافت قابل طی کردن این خودروها با استفاده از انرژی الکتریکی و هر بار شارژ باتری است. موردی که در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه شرکت‌های فعال در صنعت تولید خودروهای الکتریکی بوده و همواره تلاش‌های متعددی در این زمینه صورت می‌گیرد.

به گزارش ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت‌های فعال در این عرصه شرکت صنایع الکترونیک بوش است که تحقیقات گسترده‌ای در زمینه‌ ساخت پیشرانه‌های الکتریکی انجام داده و اخیرا از دستاوردی پرده‌برداری کرده است که به ادعای این شرکت می‌تواند نگرانی‌ها در خصوص میزان مسافت قابل طی خودروهای الکتریکی را بر طرف کند. 

دستاورد فناورانه مجموعه بوش یک نیمه‌رسانای جدید است که در ترکیب آن از اتم‌های کربن در ترکیب با سیلیکون استفاده شده‌اند که می‌تواند رسانای بهتری برای جریان الکتریسیته باشد. با استفاده از این فناوری خودروی الکتریکی در یک لحظه به‌جای استفاده از انرژی باتری‌ برای ‌کارگیری سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی خودرو و لوازم اضافی مثل برف پاک‌کن‌ها از آن به‌طور خاص برای به‌کارگیری موتورهای الکتریکی پیشرانه استفاده کند. 

بر اساس ادعای بوش، این نیمه‌رسانای جدید می‌تواند شعاع حرکتی خودروها را تا حدود ۶ درصد ارتقا بخشد. با استفاده از این نیمه‌رسانای جدید، خودروسازان احتمالاً می‌توانند در آینده از باتری‌های کوچک‌تری در خودرو استفاده کنند که این امر می‌تواند موجب کاهش وزن خودرو شده و البته از برخی خطرات احتمالی ناشی از افزایش حجم باتری نیز بکاهد. 

لازم به ذکر است که باتری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودروهای الکتریکی شناخته می‌شود که تأثیر بسزایی در توسعه این محصولات خواهد داشت؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از تحلیلگران کاهش قیمت و اندازه باتری و افزایش میزان مسافت قابل طی نمودن آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل رقابت خودروهای الکتریکی با خودروهای فسیلی عنوان کرده‌اند.

منبع: www.csomagazine.com

پایان پیام/

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZyP2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته