Migma

کاتاماران 180 فوتی با موتور هیدروژنی، سفر بدون آلایندگی را به واقعیت تبدیل می‌کند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 78969

Ruma Design، یک شرکت اسپانیایی، یک طرح مفهومی کاتاماران الکتریکی با نیروی هیدروژنی را با نام Migma معرفی کرده که برای گشت و گذار در سراسر جهان به طور پایدار طراحی شده است و در عین حال از ظاهری ساده و تکنولوژی بالا برخوردار می باشد.

میگما مجهز به مخزنی برای ذخیره هیدروژن مایع، باتری‌های لیتیوم یونی، سلول‌های سوختی PEM و دو موتور الکتریکی است که به آن اجازه می‌دهد دریاها را بدون هیچ گونه انتشار آلاینده ای طی کند.

این کشتی می‌تواند مسافت‌های بسیار طولانی را بدون ایجاد صدا، آلاینده، بخار یا ارتعاش طی کرده و این امکان را می‌دهد که بوی نسیم اقیانوس و صداهای موجودات دریایی بدون هیچ گونه اختلالی تجربه شود.

وقتی صحبت از تجربه کاربری به میان می آید، کاتاماران برقی 180 فوتی دو مورد را ارائه می دهد: استفاده تجاری و استفاده تفریحی. این کشتی که توسط شیشه از کف تا سقف احاطه شده است، یک فضای قابل تبدیل در خود دارد که می تواند برای میزبانی جلسات یا به عنوان سالن مرکزی مورد استفاده قرار گیرد. کاتاماران همچنین دارای اتاق‌های لازم برای کارکنان بوده و در صورت تمایل ممکن است با کابین های اضافی نیز مجهز شود.

کاتاماران میگما دارای دیوار شیشه‌ای هوشمند وسیع مشرف به اقیانوس می باشد و هر اتاق در این کاتاماران با نماهای پانورامای 360 درجه طراحی شده است که حداکثر استفاده از نور طبیعی را به همراه دارد. این فناوری این قابلیت را دارد که شیشه‌ها، تیره‌ای مایل به سیاه تغییر کند. به علاوه  بر روی عرشه این شناور نیز امکانات بی‌نظیری قابل دسترس است.

 

منبع: interestingengineering

/پایان پیام

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Zp3s
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته