توسعه فناوری خودروهای خودران با همکاری DeepMind وWaymo


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46154
بر اساس طرح جدیدی از شرکت دیپ مایند قرار است خودروهای گوگل نسبت به قبل مسیر را دقیق تر تعیین کرده و ابعاد را بهتر تشخیص دهند.

 

شرکت وایمو که در حوزه خودروهای خودران و شرکت دیپ مایند در حوزه‌ی تکنولوژی‌های جدید فعالیت می‌کنند با همکاری یکدیگر در حال توسعه فناوری‌های خودروهای خودران هستند. طبق گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت دیپ مایند به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت گوگل، برای توسعه و پیشرفت خودروهای خودران در حال تلاش است.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی شرکت وایمو در دست است، این شرکت به دنبال روشی مبتنی بر هوش مصنوعی است که طراحی آن  با الهام از نظریه تکامل چارلز داروین انجام شده است. این تکنیک جدید توانایی این موضوع را دارد که حرکات خودروها و افراد را پیش بینی کرده و نرخ اشتباهات تشخیص عبور عابران پیاده را بیست و چهار درصد کاهش دهد؛ هر دو شرکت وایمو و دیپ مایند متعلق به شرکت آلفابت هستند و آلفابت نیز شرکت مادر گوگل محسوب می‌شود.

دیپ مایند در وبلاگ خود نوشته در تلاش برای توسعه نوعی جدید از هوش مصنوعی با وایمو است که با الهام از نظریه تکامل توسعه داده شده است. این تکنیک شامل جمع آوری شبکه‌های عصبی و قرار دادن این شبکه‌ها در برابر یکدیگر می‌شود که این شبکه‌ها امکان جهش و یکپارچه سازی را نیز دارند.

جویس چن، مهندس نرم افزار وایمو که رهبر این پروژه از سال 2017 است در این خصوص می‌گوید: تیم  ما در تلاش است به بهبود مواردی مانند تشخیص عابران پیاده، دوچرخه سواران، موتورسیکلت‌ها، خطوط بزرگراه‌ها، پوشش گیاهان و جاده‌ها با استفاده از تکنولوژی های نوین دست یابد.

 

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZHu2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته