اسکوتر برقی آئودی معرفی شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 46170
در حال حاضر یک نمونه ی ابتدایی و مفهومی از این اسکوتر ارائه شده است که فروش و عرضه‌ی رسمی آن در بازار از سال آینده با قیمت پیشنهادی دو هزار یورو ( معادل 2111 دلار) در کشور آلمان آغاز خواهد شد.

افرادی که سبک زندگی نسبتاً فعالی دارند و در شهرهای شلوغ ترجیح می‌دهند از سایر وسایل حمل‌ونقل به‌جای وسایل نقلیه عمومی و یا خودروی شخصی استفاده کنند، بهزودی می‌توانند اسکوتر الکتریکی ساخت آئودی را خریداری نمایند

در حال حاضر یک نمونه ی ابتدایی و مفهومی از این اسکوتر ارائه شده است که فروش و عرضه‌ی رسمی آن در بازار از سال آینده با قیمت پیشنهادی دو هزار یورو ( معادل 2111 دلار) در کشور آلمان آغاز خواهد شد. اسکوتر برقی آئودی e-Tron تنها 12 کیلوگرم وزن داشته و طراحی خاص و تطبیق پذیر آن که به صورت تاشو هست این امکان را فراهم می‌کند که اگر نیازی به استفاده از آن نباشد بتوان به راحتی آن را در صندوق عقب ماشین گذاشت و یا آن را مثل یک چمدان چرخدار بر روی زمین کشید. در صورتی که باتری کاملا شارژ باشد اسکوتر آئودی  e-Tron می‌تواند مسافتی نزدیک به 20 مایل را طی کند، همچین با تکیه بر تکنولوژی بازیابی انرژی جنبشی بیشینه‌ی سرعت آن تا ۲۰ کیلومتربرساعت نیز می‌رسد.

با استفاده از تنها یک دست، می‌توان از این اسکوتر استفاده کرد و با پاها حرکت آن را کنترل و هدایت کرد؛ همچنین این اسکوتر مجهز به دسته‌هایی برای ترمز و سرعت‌گیری است و ایمنی بیشتر آن توسط ترمز هیدرولیکی تأمین می‌شود. مهندسان آئودی باتری اسکوتر E-Tron را در دسته آن کار گذاشته‌اند، یک صفحه دیجیتال هم روی این دسته وجود دارد که وضعیت شارژ باتری را نشان می دهد. علاوه بر این، مالکین اسکوتر برقی آئودی می‌توانند از طریق بلوتوث برخی تنظیمات را انجام داده و اسکوتر خود را قفل کرده تا از سرقت آن جلوگیری کنند. راندن این اسکوتر در خیابان‌ها به صورت قانونی میسر بوده چرا که مجهز به چراغ‌های جلو، دیلایت‌ها (چراغ روشنایی روز)، چراغ‌های عقب و چراغ ترمز می‌باشد.

آئودی شاید این اسکوتر الکتریکی را برای سازمان‌ها یا گروه‌های خاصی عرضه کند اما احتمال عرضه‌ی آن در کنار خودروهای الکتریکی نیز وجود دارد، در این صورت می‌توان اسکوتر را با استفاده از یک سوکت اختصاصی در صندوق‌ عقب خودرو شارژ کرد و برای حرکت از فضای پارکینگ تا مقصد نهایی از آن استفاده کرد.

 

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZZv2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته