هواپیمای الکتریکی رولز رویس

هواپیمای الکتریکی رولز رویس به رکورد جهانی 623 کیلومتر بر ساعت دست یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 79016
رولز رویس ادعا می‌کند که هواپیمای تمام الکتریکی این شرکت با نام روح نوآوری به حداکثر سرعت 623 کیلومتر بر ساعت دست یافته است که آن را تبدیل به سریع‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی در جهان می‌کند.

رولز رویس بر این باور است که سه رکورد جدید جهانی را به نام خود ثبت کرده است. حداکثر سرعت برای یک هواپیمای الکتریکی، سریع‌ترین زمان برای صعود به ارتفاع 3000 متر با زمان 202 ثانیه و سریع ترین سرعت بیش از 15 کیلومتر مسافت در 292.8 کیلومتر بر ساعت رکوردهای رولز رویس با این پرنده هستند.

رولز رویس در انتظار گواهینامه جهانی FAI است

رولز رویس داده‌های رکورد شکنی خود به فدراسیون بین‌المللی هوانوردی (FAI) که وظیفه تائید سوابق جهانی هوانوردی را دارد ارسال کرده است. طبق اعلام این شرکت بریتانیایی، در آینده نزدیک موفقیت های تیم رسما توسط FAI مورد تائید قرار خواهد گرفت.

خلبان این پرنده در تست های صورت گرفته عنوان کرده است که پرواز با Spirit of Innovation در این سرعت های باور نکردنی و باور بر این که رکورد جهانی پرواز تمام الکتریکی شکسته شده است تجربه ای بی نظیر به شمار می‌رود. وی این تجربه را نقطه عطفی در دوران حرفه ای خود و یک دستاورد فوق العاده برای کل تیم توصیف می‌کند.

به گفته رولز رویس دستیابی به حداکثر سرعت 623 کیلومتر بر ساعت «روح نوآوری» را به سریع‌ترین وسیله نقلیه تمام الکتریکی جهان تبدیل می‌کند. این هواپیما به عنوان بخشی از پروژه شتابدهی به برقی شدن پرواز (ACCEL) این شرکت به شمار می‌رود که با مشارکت بخش موسسه هوانوردی (ATI) در همکاری با دپارتمان تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی و نوآوری انگلستان است.

آیا صنعت هوانوردی می‌تواند برقی شود؟

صنعت هوانوردی در حال استفاده از چندین روش برای کاهش انتشار کربن به صفر تا سال ۲۰۵۰ است که توسط انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) رهبری می‌شود. این نوع از هوانوردی توسط فناوری‌های باتری محدود شده است که در حال حاضر نمی‌تواند نیروی لازم برای پروازهای طولانی را تامین کند. به عنوان مثال هواپیمای آزمایشی تمام الکتریکی ناسا Maxwell X-57 در هر مرتبه تنها 40 دقیقه می‌تواند پرواز کند. علاوه برا این چندین سازمان نیز در حال کار بر روی سوخت هایی هستند که بتوان در هواپیماهای موجود از آن استفاده کرده و در عین حال انتشار گازهای گلخانه‌ای را نیز کاهش داد.

 

منبع: interestingengineering

پایان پیام/

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Zeys
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته