موتورسیکلت برقی پرسرعت اولین آزمایش های خود را پشت سر گذاشت
موتورسیکلت WMC250EV یک دستگاه برقیست که با ایجاد یک تونل عجیب و غریب در مرکز بدنه خود گام جسورانه ای را در جهت کاهش نیروی پسای آیرودینامیکی برداشته است. سرعت در نظر گرفته شده برای این موتور ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت است و به گفته سازندگان وجود این حفره نیروی درگ وارد شده را تا ۶۹ درصد نسبت به سریعترین موتورسیکلت جهان کاهش میدهد.
اکثر اجزا این موتورسیکلت حول این حفره بزرگ قرار گرفته است. شرکت وایت موتوسایکل کانسپتز دارای طراحی بهینه است که عملکرد درست سیستم را تضمین کند. نه تنها باتری، موتورهای دوگانه، پیشرانه و قطعات الکتریکی بلکه سسیستم تعلیق و هاب هیدرولیک این خودرو نیز در قسمت زیرین شاسی قرار گرفته است.
موقعیت راننده به شکلی است که بالاتنه خود را تقریبا به صورت افقی قرار میدهد و عبور جریان هوا را با حداقل اصطکاک حاصل میکند. علاوه بر این در حرکت جریان باد از میان حفره وسط موتور نیز هیچ مانعی وجود ندارد و در مجموع ضریب پسا 0.118 را شکل میدهد که عدد بسیار کوچکی است.
در حال حاضر، WMC250EV از یک پیشرانه موقتی ولتاژ پایین با ۶۰ ولت استفاده میکند که نزدیک به ۱۰۰ کیلو وات قدرت تولید میکند. این پیشرانه سال آینده در زمان ثبت رکورد با موتوری ۲.۵ برابر قوی تر جایگزین خواهد شد.
تیم تولید کننده اخیرا شروع به آزمایش این وسیله در مسیر فرودگاه برونتینگتورپ کرده است که از صحت عملکرد صحیح وسیله اطمینان حاصل کنند. این وسیله آزمایش سرعت متوسط و بالا را با پیشرانه فعلی انجام خواهد داد؛ جریان آیرودینامیکی در این موتورسیکلت اهمیت بیشتری نسبت به توان پیشرانه دارد. بنابراین در این مرحله پیش از قرار دادن پیشرانه 250 کیلو واتی این وسیله، تیم سازنده، اطلاعات زیادی از عملکرد کلی دستگاه کسب خواهند کرد.
تیم سازنده در خصوص چگونگی چرخش در مسیر باند فرودگاه با توجه به طراحی خاص آن که مخصوص حرکت در خط مستقیم است عنوان کرده اند؛ با افزایش سرعت و تاثیر جریان های هوا، این موتورسیکلت پایدارتر خواهد شد.
منبع: نیواطلس
پایان پیام/