ظرفیت 220 شرکت دانشبنیان به هوشمندسازی حملونقل پیوند خورد
شرکتهای دانشبنیان به جزیی جداییناپذیر از زیستبوم فناوری و نوآوری کشور تبدیل شدهاند. اجزایی که با توانمندی خود، محصولات و خدمات ارائه شده در حوزههای فناورانه را توسعه دادهاند.
فناوریهای شهر هوشمند در کشور توسعه می یابد
شرکتهای دانشبنیان و خلاق به حوزه توسعه فناوریهای شهر هوشمند وارد شدند تا این مفهوم فناورانه را توسعه دهند.
بهرهوری فرودگاههای پرتردد کشور با هوشمندسازی افزایش مییابد
هوشمندسازی فرودگاهها از جمله اقداماتی است که قرار است با مشارکت و همفکری نخبگان و متخصصان کشور و همکاری نهادهای موثر در این حوزه اجرایی شود.
دارپا برای تولید فناوری شارژ از راه دور پهپادها با Electric Sky همکاری میکند
اداره پروژههای پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا موسوم به «دارپا» به تازگی بودجهای ۲۲۵ هزار دلاری به یک استارتاپ نوپا اهدا کرده تا فناوری شارژ از راه دور پهپاد تولید کند.
کسب مقام اول در نخستین دوره مسابقه ملی طراحی هواگردهای عمودپرواز توسط دانشجویان شریف
تیم دانشجویی چاوش از دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف، موفق به کسب مقام اول در نخستین دوره از مسابقات ملی طراحی هواگردهای عمودپرواز شد.
هواپیمای مافوق صوت جدید چین براساس طرح رد شده ناسا
یک تیم تحقیقاتی چینی هواپیمای مافوق صوت با ۲ موتور را براساس یک طرح عجیب ساخته اند که ناسا آن را رد کرده بود.
150 شرکت دانش بنیان میزبان زیستبوم فناوری و نوآوری ژئوماتیک کشور
ژئوماتیک از آن دسته فناوریهای نوظهوری است که پیش از ورود شرکتهای دانشبنیان به این عرصه در کشور مغفول مانده بود. اما در چند سال اخیر و با توسعه علمی کشور، توانمندیهای بومی این حوزه مجال خودنمایی یافتند.
طرح کلان ملی فناوری؛
گمرکات ایران با پرندههای بدون سرنشین رصد میشود
رصد گمرکات ایران با پرنده های بدون سرنشین، با توجه به مقوله دپو و رسوب کالا، روشی مطمئن و کم هزینه به حساب می آید.
استفاده از نخستین موتور دریایی ۳۶۰۰ اسب بخار ایرانساخت در کارخانجات نوآوری نیروی دریایی استارت خورد
با حضور معاون علمی و فناوری رییسجمهوری و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناوهای ایرانساخت گرز و خنجر به ناوگان رزمی نیروی دریایی ارتش ملحق شد و نخستین موتور ایرانساخت دریایی با توان ۳۶۰۰ اسب بخار به بهرهبرداری رسید.
بازار داخلی صنعت هوایی و هوانوردی توسعه می یابد
خودکفایی در صنعت هوایی و هوانوردی تنها یک راه دارد و آن هم حمایت از تولیدات باکیفیت داخلی و بازارسازی برای محصولات مبتنی بر فناوری تولید شده در کشور است.