راهکار پورشه برای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 45916
پورشه پروژه‌ی جدیدی معرفی کرده است که در آن مالکان می‌توانند در خنثی‌سازی آلایندگی خودروهایشان سهیم شوند

پورشه پروژه‌ی جدیدی معرفی کرده است که در آن مالکان می‌توانند در خنثی‌سازی آلایندگی خودروهایشان سهیم شوند

پورشه برای افرادی که از تأثیر منفی خودروهایشان بر محیط‌زیست نگران هستند و حاضرند در این راستا هزینه کنند، راهکار جدیدی در نظر گرفته است. این شرکت اکنون در کشور آمریکا طرح جدیدی معرفی کرده است که آلایندگی خودروهای پورشه را خنثی می‌کند. این طرح علاوه ‌بر خنثی‌‌کردن دی‌اکسید‌کربن تولیدی خودرو، به راننده اجازه می‌دهد آلایندگی خودروی خود را محاسبه کند و از میان برنامه‌های موجود، بهترین گزینه را برای خنثی سازی انتخاب کند.

به این صورت که پس از ورود و ثبت نام در سایت این شرکت ، از کاربران میزان مسافتی که در مدت زمان یک سال توسط خودرو طی شده و میانگین سوخت مصرف شده خواسته می‌شود. این ارقام متفاوت هستند به‌طور مثال، شخصی که پورشه کاین ۲۰۱۹ می‌راند، با میانگین مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و کارکرد ۱۶,۰۹۳ کیلومتر در سال، به خنثی‌سازی ۴.۶۲ تن دی‌اکسید‌کربن نیاز دارد. در همین راستا، به کاربران چهار طرح مختلف پیشنهاد داده می‌شود.

 

با پرداخت ۸۸.01 دلار، مالکان می‌توانند در نجات جنگل‌های زیمباوه سهیم شوند، برای افرادی که به‌دنبال مکانی نزدیک‌تر به آمریکا هستند پروژه‌ای دیگر به نام ((Aura Solar I با هزینه‌ی ۷۷.66 دلار در مکزیک در نظر گرفته شده است، همچنین مشتریان می‌توانند با پرداخت ۵۶ دلار در پروژه‌ای در ویتنام و یا پروژه‌ی محافظت جنگل‌های آلاسکا شرکت کنند. آخرین طرح ذکر شده، با قیمتی نزدیک به ۱۲۹ دلار (تقریبا دو برابر بودجه ی در نظر گرفته شده برای ویتنام)، گران‌ترین پروژه محسوب می‌شود.

به‌گفته‌ی مسئولین پورشه، تمامی این طرح‌ها به ‌صورت جهانی اعتبارسنجی شده‌اند و با همکاری سازمان South Pole انجام می‌‌شوند که سازمانی سوئیسی است و در تأمین منابع مالی برای طرح‌های خنثی‌سازی دی‌اکسیدکربن به‌طور مستمر و بیش از یک دهه فعال بوده است. هنوز این که برنامه جدید شرکت پورشه با استقبال مالکان مواجه می‌شود یا خیر مشخص نیست؛ اما کلاوس زلمر(مدیر بخش خودروهای پورشه در آمریکای‌ شمالی) معتقد است ارائه‌ی طرح‌هایی برای حفاظت از محیط‌زیست، به تجربه‌ی فوق العادهای برای مشتریان بدل خواهد شد

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Zwq2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته