بازدید از گروه پژوهش صنعت مدرن


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 87277
مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودرویی ستاد حمل و نقل پیشرفته در تاریخ هشتم شهریورماه به همراه متخصصین این حوزه به منظور گسترش تعاملات و سطح همکاری از گروه پژوهش صنعت مدرن بازدید نمود و توانمندی این گروه صنعتی را ارزیابی کردند.

این گروه تولیدی و صنعتی، در حوزه طراحی مهندسی و تولید قطعات انواع چراغ، لنت، صندلی گرمکن، اینه های خودرو برای خودروسازان داخلی و تامین قطعات مورد نیاز شبکه خدمات پس از فروش مشغول به فعالیت است.

در حال حاضر گروه صنعتی مدرن ظرفیت تامین بالغ بر ۷۰ درصد نیاز سیستم روشنایی خودرو‌های کشور را بر عهده دارد. این شرکت فناور، توانسته است به واسطه انجام فعالیت‌های تخصصی و ممانعت از واردات قطعات مشابه خارجی، کاهش ارزبری قابل توجهی را در کشور رقم بزند.

این شرکت توانمندی مناسبی در حوزه تولید قطعات پلیمری از جمله خطوط تولید قطعات پلیمری، تزریق قطعات پلاستیک، تزریق قطعات ترموست، قالبگیری فشاری قطعات ترموست، قالبگیری فشاری قطعات لاستیکی، اکستروژن ورق‌های پلیمری و همچنین در حوزه فرآیند تولید قطعات فلزی از جمله، ریخته‌گری آلومینیوم، پرسکاری و سرسیم سازی نیز دارد.

قابلیت خطوط تولید این مجموعه از جمله، خطوط رنگ و پوشش‌دهی و آبکاری در خلاء و مونتاژ مجموعه قطعات یکی دیگر از بخش¬های قابل توجه این مجموعه بود. خطوط مونتاژ در مجموع 20 خط بود که دوازده عدد آن برای چراغ جلو و هشت عدد آن برای چراغ عقب منظور شده است. این شرکت در حوزه R&D فعالیت خوبی داشته و طبق برآوردهای آن شرکت پیش‌بینی شده است تا آخر سال 1401 به مقدار هفت میلیون تولید چراغ و آینه جانبی خواهند رسید.

گروه توسعه فناوری های خودرویی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی،حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد به منظور بهره گیری از ظرفیت مناسب این شرکت، اقدام به حمایت از راه اندازی مرکز نوآوری خاص سیستمهای روشنایی خودرو این شرکت نماید زیست بومی متشکل از شرکتهای دانش بنیان را در این مرکز نوآوری مستقر نماید تا بدین ترتیب بتوان در کمترین زمان ممکن شاهد تجاری سازی پروژه های فناورانه ای مانند چراغ های تطبیقی جلو (AFS) در صنعت خودروسازی کشور بود.

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Zaau
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته