از ارابههای آهنی تا واگنهای غول پیکر
ماشینهای دودی هم نخستین نسل از این نوع حملونقل است که پا به خیابانهای تهران گذاشت. قطارهایی با شکلی و شمایلی متفاوت از قطارهای امروزی که تهران را به شهر ری متصل میکرد.
آمارها میگوید ایران 10 هزار و 460 کیلومتر طول خط راهآهن دارد و این مقدار در طی 100 سال ساخته شده است. ایران دارای موقعیت جغرافیایی بینظیری است. به گونهای که بهترین راه ارتباطی اروپا به خاور دور به شمار میآید این موضوع میتواند بهترین بهانه برای رشد و توسعه کشور باشد.
البته که رسیدن به این هدف مسیری طولانی دارد که جز با همکاری و همافزایی بخش دولتی و خصوصی محقق نمیشود. حضور دانشبنیانها هم کمکی است به این صنعت تا بتواند راه توسعه خود را سریعتر و مطمئنتر طی کند.
این دادهنما، تصویری کوچک از زیستبوم فناوری و نوآوری صنعت ریلی کشور است.
پایان پیام/