شرکت لاکهید مارتین برای جلب نظر کارآفرینان، دادههای آنلاین ماهوارهای خود را به اشتراک میگذارد.
شرکت لاکهید مارتین تحت عنوان پروژه "فضای باز"، مشخصات فنی پلتفرمهای ماهوارهای خود را منتشر خواهد کرد.
تولیدکنندگان ماهوارههای نظامی در پی فشار پنتاگون برای ارائه ایدههای تازه، تلاش میکنند ارتباطات بیشتری با نوآوران و کارآفرینان (که اقتصاد فضایی را توسعه میدهند) ایجاد کنند.
شرکت لاکهید مارتین، بزرگترین پیمانکار نظامی امریکا، این هفته برای جذب "تکنولوژیستهای فضایی مشتاق" طرح جدیدی را آغاز کرد. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد تصمیم دارد برای جذب "شرکتهایی که مشتاق به ارسال فناوریهای نوین به فضا هستند"، مشخصات فنی پلتفرم ماهوارهای خود را به صورت عمومی منتشر نماید.
مارک لوئیس، سخنگوی لاکهید مارتین، گفت: "این کار برای کمک به دیگران در اتصال به پلتفرمهای ماست. اگر توسعهدهندگان از پیش مشخصات پلتفرم را بدانند، توسعه و یکپارچهسازی آنها تسریع خواهد شد. ما به تمام انواع فناوریها علاقمند هستیم، از جمله کمک به پاسخگویی سریعتر به بحرانها، مطالعات محیط زیست، ایجاد لینکهای ارتباطی با ظرفیت بالا و تطبیق تکنولوژیهای کم هزینه تجاری به محیط سخت فضا. ما برای دریافت هر مفهومی آمادهایم، و به دنبال یافتن پیشنهادات منطبق بر نیاز مشتریان خود هستیم."
شرکت لاکهید بیش از ۸۰۰ ماهواره تولید کرده است. این شرکت تحت پروژه "فضای باز"، مشخصات فنی مورد نیاز برای یکپارچهسازی محمولهها با پلتفرم ماهوارهای LM ۲۱۰۰، پلتفرم ماهواره کوچک LM ۴۰۰ و دو نوع جدید پلتفرم نانوماهواره LM ۵۰ خود را منتشر خواهد نمود.
LM ۲۱۰۰ پلتفرم مورد استفاده در بیش از ۴۰ ماهواره فعال در مدار است، از جمله ماهوارههای آب و هوا، هشدار موشک و ماهوارههای تجاری. LM ۴۰۰ یک پلتفرم قابل تنظیم است که میتواند به مدار کم ارتفاع زمین (LEO) و مدار زمین-آهنگ (GEO) پرتاب شود. LM ۵۰ پلتفرم مجموعهای از ماهوارههای کوچک است که میتواند محمولههای سنجش از راه دور، ارتباطی و علمی را در خود جای دهد.
مشخصات فنی مورد نیاز برای یکپارچهسازی محمولهها در وبسایت این شرکت منتشر شده و مهلت ارسال پیشنهادات تا ۱۱ ماه مه میباشد.
شرکت لاکهید مارتین، از شرکتهای نوپا (استارتآپ)، محققان و شرکتهای بزرگ دعوت کرده تا در روز چهارشنبه فناوریهای خود را در یک کنفرانس صنعت فضایی در سیلیکون ولی ارائه نمایند.
ریک آمبروز، معاون اجرایی لاکهید مارتین اسپیس، گفت که این شرکت انگیزه زیادی برای همکاری با شرکتهای فضایی دارد. وی افزود: "ما نه تنها خدمات پرتاب ارائه میکنیم، بلکه آماده کمک به شرکتهای جدید در یکپارچهسازی فنآوریهای پیشگامانهشان با پلتفرم قدرتمند ماهوارهای خود هستیم."
پیشنهاد شرکت لاکهید برای جذب شرکای فناورانه در زمانی انجام میشود که این شرکت با چالشهای رقابتی در تجارت ماهوارههای نظامی خود مواجه شده است. پنتاگون در نظر دارد مجددا تولید ماهوارههای GPS را (که برای یک دهه در اختیار لاکهید بوده است)، دوباره به رقابت بگذارد. وزارت دفاع آمریکا به طور کلی قصد دارد برنامههای ماهوارهای را که در معرض نگرانیهای فزاینده از نظر آسیبپذیری نسبت به حملات سایبری قرار دارند، متحول نماید.
بایرون کالان، تحلیلگر صنایع دفاعی، در مقالهای به سرمایهگذاران نوشت: "نوآوری، شعار جدید وزارت دفاع امریکا است، با توجه به بازه زمانی ۲۰۲۰-۲۰۱۸، سیستمهای بدون سرنشین ممکن است جایگزین سیستمهای سرنشیندار شوند، مجموعههای پرتعداد از سلاحهای کمهزینه میتوانند جایگزین سلاحهای گرانقیمت و دقیق شوند، شبکههایی از حسگرها میتوانند جایگزین سیستمهای اطلاعاتی با ارزش بالا شوند، و منظومههای فضایی جدید میتوانند جایگزین ماهوارههای گرانقیمت گردند."
منبع: Spacenews
انتهای پیام / ۱۶۴