همکاری مشترک؛ سه نقشه راه حملونقل هوشمند را توسعه میدهد
حملونقل صنعتی است که توسعه آن در گرو همکاریهای مشترک است. اینکه بخش خصوصی و دولتی در کنار هم قرار گیرند و برنامهها خود را با هم در یک مسیر تعریف کنند. سه نقشه راه برای توسعه این صنعت در کشور هم با همین هدف تعریف شده است.
خودرانها؛ آینده حملونقل
عصر حاضر مشتاقانه منتظر ارائه روشهاي جديدي براي حملونقل و جابجايي است، به طوريکه که سبک زندگي افراد را متحول میکند. خودروهاي خودران پديده آشکار سيستمهاي حملونقل هوشمند هستند. هرچند فناوریهای اين دوره فقط به اين خودروها محدود نمیشود و شامل تحولات چشمگيری میشود که جهان حملونقل را به شدت متاثر میکند.
مسیر توسعه شرکتهای خلاق حملونقل هموار شد
خلاقیت در تجارت نخستین قدم در ایجاد کسبوکار است. عنصری مهم و ارزشآفرین که میتواند به توسعه کسبوکار منجر شود. اما تایید صلاحیت شرکتهای متقاضی خلاق بودن شرایطی نیاز دارد که برخی مبادی باید آن را تایید کنند. خلاقان حملونقل پیشرفته هم قرار است با نظر و رای معاونت علمی و فناوری انتخاب شوند.
وبینار؛ فناوران راهکارهای توسعه سامانههای هوشمند ناوگان را ارائه میدهند
چهارمین وبینار تخصصی حوزه حمل و نقل هوشمند برگزار میشود تا با بهرهگیری از تجربههای موفق در این حوزه شاهد رشد و ارتقای مدیریت هوشمند ناوگان باشیم.
بهره وری حمل و نقل عمومی درون شهری با کمک هوشمندسازی افزایش می یابد
«خط بان» نام محصولی دانشبنیان است که تولید شده تا در حوزه خدمات حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی) باعث بهبود عملکردها شود.
20 استارتاپ در حوزه خدمات بار فعالیت میکند
در حال حاضر 20 استارتاپ در حوزه حملونقل بار در کشور فعالیت میکنند. استارتاپهایی که با هدف تسهیل و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در این حوزه پا به عرصه گذاشتهاند و در تلاشند تا تجربه رونقی فناورانه را به فعالان سنتی این صنعت بچشانند.
ایمنی با هوشمندسازی
حملونقل، به عنوان وسيلهاي براي جابجايي کالاها و مردم بين مکانهاي مختلف، يک عنصر اساسي در جامعه مدرن است. سيستم حملونقل هوشمند اخيرا توجه ويژهاي را در جوامع مختلف به خود جلب کرده است.
داده نما: هوشمندانه برانیم
سیستم حمل نقل هوشمند به سیستمی گفته میشود که به کمک مجموعهای از اطلاعات، تخصصها و امکانات، کارآیی و ایمنی در سیستم حملونقل را بهبود میدهد. اتفاقی که در دنیا از اوایل دهه 90 میلادی آغاز شد و کشورهای توسعهیافته از همان زمان شروع به مطالعه، طراحی و گسترش این سیستمها کردند.
مرکز داده ملی حملونقل هوشمند در کشور راهاندازی میشود
قدمت کاربرد و برنامهریزی برای سیستمهای حملونقل هوشمند در دنیا (ITS) به اوایل دهه 90 میلادی میرسد. طرحی که رفاه اجتماعی و ارائه خدمات مناسب شهروندی را هدف گرفته است اما تحقق حملونقل هوشمند بدون تامین زیرساختهای آن میسر نیست. زیرساختهایی از جنس فناوریهای ارتباطات و اطلاعات. در ایران هم قرار است این کار با ایجاد «مرکز داده ملی حملونقل هوشمند» محقق شود.