mq-25 stingray drone

پهپاد بوئینگ یک هواپیمای آواکس E-2D را در هوا سوخت رسانی کرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 77048
تانکر هوایی بدون سرنشین بوئینگ ام کیو-۲۵ دارای موتور جت با موفقیت یک هواپیمای فرماندهی و کنترل ای-۲دی هاوکی نیروی هوایی آمریکا را در حین پرواز سوخت رسانی کرد.

تانکر هوایی بدون سرنشین بوئینگ ام کیو-۲۵ دارای موتور جت با موفقیت یک هواپیمای فرماندهی و کنترل ای-۲دی هاوکی نیروی هوایی آمریکا را در حین پرواز سوخت رسانی کرد. این پرواز آزمایشی که 18 آگوست در فرودگاه سنت لوئیس انجام گرفت، توسط خلبانان واحد ارزیابی پرواز و تست هوایی VX-20 نیروی دریایی این کشور صورت گرفت.

آزمایش قبلی این پهپاد ۴ ژوئن انجام شده بود که طی آن نمونه اولیه MQ-25 اولین سوخت گیری هوایی خود را بر روی یک هواپیمای جنگنده اف/ای-۱۸ سوپر هورنت نیروی دریایی انجام داد. هدف از تست دوم صرفا نمایش ظرفیت این پهپاد در سازگاری با هاوکی نبوده است،‌ مورد دیگر جمع آوری داده‌های بررسی این موضوع است که پرنده‌ای مانند Hawkeye تا چه میزان در حضور MQ-25 با سرعت و ارتفاع عملیاتی، در حفظ موقعیت خود موفق خواهد بود.

در طول آزمایش، هاوکی اطلاعات پایداری و عملکرد خود را ذخیره کرده و سپس جهت برقراری تماس و گرفتن سوخت از مخزن سوخنگیری ام کیو-۲۵ به پهپاد نزدیک شد. داده‌های جمع آوری شده برای ارتقاء پایداری اولین مدل‌های تولیدی از این پهپاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

منبع: نیواطلس

پایان پیام/

تصاویر

boeing MQ-25
نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZHKr
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته