مقایسه 6 شرکت برترموتور بالگردی جهان در سال 2018


زمان مطالعه : 6 دقیقه
کد خبر : 49141
مجله معتبر vertical که نشریه ای تخصصی در حوزه بالگردی است، هرساله تحقیق و مطالعه ای درباره شرکت های مطرح بالگردی جهان انجام می دهد.

به گزارش ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نقل از ماهنامه علمی-خبری-آموزشی صنایع هوایی، این مقاله به مقایسه 6 شرکت مطرح سازنده موتور بالگرد در سال 2018 اختصاص دارد؛ شرکت های معتبری مانند « جنرال الکتریک اوییشن»، « هانی ول»، « لایکومینگ انجینز»، « پرات اندویتنی » کانادا، « رولزرویس» و « سافران».

شاخص های مورد مطالعه عبارت بودند از " تعهد به رشد و ارتقای محصول"، " در دسترس بودن قطعات"، " هزینه قطعات"، " ایفای گارانتی و وارنتی"، " سرعت پاسخگویی تیم خدمات"، « کیفیت نمایندگی های فنی و خدماتی»، « ارتباطات»، « خدمات AOG »، « رضایت از مراکز خدماتی مجاز»، « رضایت از مراکز خدماتی کارخانه مالک»، « کیفیت انتشارات فنی»، « راحتی استفاده از وب سایت و کاربردی بودن آن »، « کیفیت آموزش های داده شده»، « رضایت کلی از خدمات»، « رضایت کلی موتور/ محصول.

 

جنرال الکتریک اوییشن

 این شرکت در اولین حضور تحقیقات موتوری نشریه Vertical ، عمکرد خوبی داشت و در رتبه نخست قرار گرفت. تمامی پاسخ دهندگان این پژوهش، تقریبا هم رای بودند که موتورهای « جنرال الکتریک » قابل اطمینان ترهستند و به ندرت دچار مشکل می شوند؛ آن ها اذعان داشتند که اگر هم پیشرانه های جنرال الکتریک مشکلی پیدا کنند، به سرعت تعمیر شده و دوباره قابل استفاده می شوند. مساله ای مشتریان موتورهای جنرال الکتریک با آن روبه رو هستند، قیمت بالای آن ها است و این موضوع جزو دغدغه های آن هاست.

 

هانی ول  Honeywell

 موتورهای این شرکت، اغلب دربالگردهای نسل قدیم استفاده می شود، به همین دلیل، اخیرا یک نمونه پیشرانه جدید از این شرکت به نام Hts900 معرفی شده که در بالگرد " ایگل" 407hp به کار می رود.

دغدغه مشتریان این شرکت نیز افزایش قیمت موتور است؛ یکی از همین مشتریان گفته: با وجود اینکه این شرکت ، موتورهای خوبی ارائه می دهد ولی به دلیل افزایش قیمت قطعات و انتشارات فنی، در آینده نزدیک، موتورهای کمتری از این شرکت، خریداری خواهد شد.

یکی از مسولان شرکت " هانی ول " نیز در پاسخ به این دسته از انتقادات می گوید: در چندین سال گذشته، ما به دلایلی چون « جایگزین کردن ماشین آلات کهنه و قدیمی»، « خروج تعدادی از پیمانکاران» و « حجم پایین سفارشات » شاهد این افزایش قیمت بوده ایم.

این مقام مسئول می افزاید: شرکت های هانی ول با انجام مذاکره جهت امضای قراردادهای جدید طولانی مدت با پیمانکاران، به دنبال کنترل روند افزایش قیمت هاست و پیش بینی ما این است که تا پایان سال 2019 هیچ گونه افزایش قمیت عمده ای نداشته باشیم. ضمن اینکه در سال های آتی، تغییر قیمت فقط بر اساس میزان تورم خواهد بود و نه عامل دیگری.

 

لایکومینگ انجینز

 نتایج این تحقیق درمورد شرکت لایکومینگ، با عملکرد آن در سال 2016 قابل مقایسه است.علی رغم اینکه اکثر پاسخ دهندگان از قیمت مناسب و قابلیت تعمیر و نگهداری موتوهای لایکومینگ راضی بودند، اما برخی شکایت ها در مورد فرایند وارانتی این شرکت وجود داشت به گونه ای که یکی از مشتریان اظهار نمود: پس از گذشت 8 ماه درخواست ما، هنوز منتظر پاسخ این شرکت هستیم.

در پاسخ به این انتقاد، یکی از مسئولان لایکومینگ گفت: شرکت در حال ارتقای حمایت های خود از نیازمندی های پس از فروش برای مشتریانی است که کل موتور " لایکومینگ"  یا قطعات یدکی این شرکت را خریده اند.

گروه دیگری از مشتریان موتورهای این شرکت خواستار تقویت و ارتقای موتورهای لایکومینگ، مانند نصب سامانه جرقه زنی الکترونیک یا تزریق سوخت به صورت دیجیتال است.

براساس اظهارات برخی مسئولان شرکت لایکومنیگ در سال 2016 بسیاری از نوآوری های صورت گرفته توسط این شرکت، هنوز وارد بازار تجاری نشده است و دلیل آن ، زمان بر بودن و هزینه بر بودن فرآیند دریافت گواهینامه سازمان هوایی فدرال  ( FAA ) است.

یکی از مسئولان این شرکت در سال 2018 نیز همان نکات را اینگونه تکرار کرد: فرآیند دریافت گواهینامه های FAA  پیچیده است و این سازمان جهت تایید ارتقا اجزا و قطعات موتور، مدارک و مستندات زیادی از ما می خواهد و ما با ارزیابی بازار و پتانسیل موجود، به دنبال ایجاد این تغییرات رو به بهبود و ارتقا هستیم.

 

رولزرویس

 در تحقیق 2018 نیز نتایج این شرکت ، تقریبا مشابه سال 2016 بود؛ با این تفاوت که در پژوهش سال 2018 رولزرویس رتبه چهارم را در بین شرکت های مورد بررسی کسب کرد در صورتی که در سال 2016 مقام سوم را به دست آورد. از نظر آماری اعداد و نمرات این شرکت نسبت به سال 2016 نداشته است. تنها افتی که این شرکت داشته ، افزایش زمان ارائه قطعات و پشتیبانی فنی به مشتریان است که البته این افزایش زمان، قابل توجه نیست. از دیدگاه اغلب پرسش شنوندگان، نقطه قوت رولزرویس، شبکه بزرگ خدماتی جهانی و قیمت نسبتا پایین موتوهای آن است. از طرف دیگر ، بیشترین دغدغه مشتریان، عدم اطمینان به موتوهای این شرکت است که طبق اظهارات مسئولان مربط، رولزرویس در زمینه ایمینی و قابلیت اطمینان موتورهای خود، سرمایه گذاری خوبی را آغاز کرده است.

 

پرات اندویتنی کانادا 

شرکت « پرایت اندویتنی » کانادا بار دیگر در صدر رتبه بندی موتورهای بالگردی قرار گرفت. با مقایه بین آمارهای 2018 و 2016 این شرکت در برخی شاخص ها افت نسبی، و در بعضی شاخص ها نیز افزایش نسبی داشته است، اما این کاهش ها و افزایش ها بسیار جزئی هستند.

بیشترین رضایت پرسش شوندگان به دلیل تلاش این شرکت در جهت حمایت و خدمات بسیار مناسب به مشتریانش است؛ به عنوان مثال، یکی از مشتریان خود این پرسش را مطرح می کنند که چه باید بکنند تا رضایتمندی بیشتری را از جانب مشتریان به دست آورند؟!

 

بخش موتورهای بالگردی " سافران "

 شرکت سافران در تحقیق نشریه Vertical  عملکرد فوق العاده ای داشت. در مطالعه دوره قبل، ارائه مقالات و مستندات فنی این شرکت نمره خوبی گرفت. در تحقیق اخیر نیز شاخص هایی مانند کیفیت خدمات رسانی، سرعت خدمات رسانی، ارتباط با مشتریان و همچنین مقالات و مستندات، نمرات بالایی را به خود اختصاص دادند. یکی از مشتریان این شرکت عقیده دارد: سافران به حرف های مشتریان خود گوش می دهد، با آنه ها ارتباط برقرار می کند و درگیر کار می شود. این نحوه تمرکز بر مشتری، بزرگترین نقطه قوت شرکت است.

در همین راستا، یکی از مسئولان شرکت اظهار داشت: راهبرد ما، نزدیکی به مشتریان از طریق نمایندگی های فعال در سراسر جهان است. پشت ما به این نمایندگی ها گرم است. آن ها هر کاری لازم باشد انجام می دهند تا بالگرد ها پرواز کنند. آنها از هر فرصتی استفاده می کنند تا نگرانی ها و دغدغه ها، سوالات ، پیشنهادات و انتقادات مشتریان را به گوش ما برسانند.

پایان پیام/

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Z7q3
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته