طی یک تفاهم نامه سه جانبه؛

سامانه تماس اضطراری ایجاد می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 47399
تفاهم نامه ایجاد و پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (e call)، میان ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، شرکت ماموت و شرکت ایرانسل منعقد شد.

 

تفاهم نامه پیاده سازی سامانه تماس اضطراری (e call)، با هدف توسعه تبادلات علمی و فناورانه در راستای پیاده سازی سامانه تماس اضطراری بر روی ناوگان ماموت، برای کاهش تلفات جاده ای منعقد شد.

‏این تفاهم نامه در راستای کاهش تلفات جاده ای که از اولویتهای ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، منعقد شد.

پیاده سازی موفق این سامانه تاثیر قابل توجهی در کاهش میزان تلفات جاده ای خواهد داشت. این تفاهم نامه به امضای منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیژن عباسی مدیر عامل شرکت ایرانسل و مهرزاد فردوس مدیر عامل شرکت ماموت رسید.

 از جمله‌‌ مفاد این تفاهم نامه می‌توان به مواردی چون، برنامه ریزی برای بکارگیری فناوری های نوین در سامانه تماس اضطراری برای ارتقای خدمات و بهره وری، تامین منابع مالی واعتباری در راستای اخذ استانداردهای مربوطه و تولید انبوه سامانه تماس اضطراری و تلاش جهت توسعه کاربردی سامانه تماس اضطراری (ecall) برای سایر خودروسازان اشاره کرد.

استفاده از سامانه مدیرت هوشمند ناوگان شرکت ماموت مزایای مختلفی دارد که از آن جمله می توان به موتور قدرتمند نرم افزاری چند زبانه همراه با امکان ترجمه به زبان های مختلف، پشتیبانی از پروتکل های مختلف سخت افزارهای ردیاب، راه اندازی سرویس نقشه محلی بر روی سرور مشتری با قابلیت نمایش لایه های نقشه،تبدیل نقشه به آدرس و برعکس و همچنین قابلیت مسیریابی و قابلیت افزودن لایه های نقشه اختصاصی مشتری با فرمت های استاندارد و داشتن قابلیت هایی نظیر تعمیر و نگهداری هوشمند و ... اشاره کرد.

ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد بعد از اجرایی شدن سامانه تماس اضطراری (e call) بر روی ناوگان ماموت دیزل به عنوان نخستین گام، جهت توسعه این سامانه و انجام هماهنگی های بین سازمانی گام بردارد.

پایان پیام

 

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZxX2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته