برگزاری اردوهای آموزشی با محوریت حمل و نقل برای کودکان و نوجوانان


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 47596
نخستین نشست هماهنگی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد.

صنعت حمل و نقل کشور یکی از بزرگ ترین صنایع کاربردی در کشور است که مخاطبان آن عامه مردم هستند. کاربرانی که به صورت روزانه از مزایای این صنعت استفاده می کنند و زندگی روزانه آنها رابطه مستقیمی با توسعه این صنعت دارد.

حمل و نقلی که به شکل های مختلف خودرو، ریلی، هوایی، دریایی و فضایی وجود دارد. این صنعت حجم زیادی از رفت و آمدهای روزانه در کشور را معنا می دهد. صنعتی که اگر به فناوری های نوین و ایده های جدید گره بخورد می تواند روزهای بهتری را سپری کند.

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر همین مبنا و برای بهره گیری از ایده های جوانان و متخصصان اقدام به برگزاری نخستین نشست هماهنگی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم کرده است تا از توانمندی این بخش برای توسعه صنعت حمل و نقل بهره گیرد.

در این نشست دو جانبه موضوعاتی در زمینه «نحوه برگزاری اردوهای آموزشی با محوریت حمل و نقل برای کودکان و نوجوانان»، «راه های کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان در این حوزه» ، «به کارگیری این استعدادها در توسعه حمل و نقل» و « ایجاد بستر فرهنگ سازی در جهت پرورش استعدادهای نوجوانان» مطرح شد.

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قم، 10 مرکز ترویجی دارد که یکی از این مراکز در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند. همکاری در حوزه حمل و نقل هوشمند با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان از محورهای همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کانون پرورش فکری استان قم خواهد بود.

در این نشست مقرر شد که فناوری هایی نظیر «شبیه‌ساز خودرو برای آموزش رانندگی»، «سامانه خدمات موقعیت‌یابی و مسیریابی» و «سامانه‌های مدیریت هوشمند ناوگان» طراحی شود و به دانش آموزان نحوه کار با نرم افزارهای طراحی شده ارائه شود.

همچنین در این نشست پیشنهاد ارائه نظرات و ایده ها در قالب یک مجموعه در تمامی حوزه های فعالیت ستاد داده شد. البته توسعه و گسترش همکاری ها برای ایجاد یک مرکز آموزشی کودکان و نوجوانان نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست است که استانداری قم نیز با در اختیار قرار دادن زمین موافقت کرده است. 

هدف این است که با برگزاری رویدادهای دانش آموزی در ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همه استان های ساحلی استفاده شود.

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Z1G2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته