با توانمندی‌های داخلی به توسعه «حمل‌ونقل» می‌رسیم


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 47599
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اوائل سال 99، نقشه راه اولیه این ستاد با حضور همه بازیگران این عرصه تدوین می‌شود، گفت: بهترین راه برای توسعه حمل‌ونقل کشور، استفاده از توانمندی‌های داخلی است

متولیان صنعت حمل‌ونقل کشور چند سالی است که اقدامات موثری برای هوشمندسازی این صنعت درکشور انجام داده اند. هوشمندسازی که با ابزارهای گوناگون ارتباطی محقق و منافع آن عائد مردم می‌شود.

برگزاری رویدادهای ترویجی و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری از جمله اقداماتی است که نهادهای موثر در این حوزه برای هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود در کشور برای هوشمندسازی حمل و نقل انجام داده‌اند. اقداماتی که می‌تواند گره‌گشای مشکلات این صنعت و رونق‌دهی اقتصادی در کشور باشد.

در این میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری نشست‌های دو و چند جانبه با دیگر نهادهای مسوول در این حوزه تلاش می‌کند تا مسیرهای موثر در هوشمندسازی صنعت حمل‌ونقل را شناسایی و توسعه دهد.

این ستاد سعی دارد علاوه بر تدوین نقشه جامع، چندین پروژه اجرایی را با بخش های فعال کشور انجام دهد. یکی از این اقدامات برگزاری نشست خودروی هوشمند در حمل‌ونقل شهری است.

نشستی که ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار کرد تا از ایده‌های نویی که در این حوزه وجود دارد برای توسعه هوشمند حمل‌ونقل در  کشور بهره گیرد.

منوچهر منطقی با بیان این مطلب، از شکل‌گیری کارگروهی با حضور همه بازیگران این بخش در کشور برای تدوین نقشه راه اولیه ستاد خبر داد و گفت: با اقدامات این کارگروه نقشه راه اولیه این ستاد تا ۵ ماه آینده تدوین می‌شود

"در تدوین نقشه راه از همه نقشه راه‌ها استفاده خواهیم کرد و در کنار تجارب موفق بین‌المللی استفاده کنیم."

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این مطلب، ادامه داد: نقشه راه ستاد با تلفیق همه نقشه‌های راه موجود در کشور، تدوین می‌شود.

بنا به گفته منطقی، در کنار تدوین نقشه راه اولیه ستاد، اقداماتی مانند امضای تفاهم‌نامه مشترک با شرکت ایرانسل و یکی از شرکت‌های فعال در حوزه توسعه سیستم مدیریت ناوگان را نیز دارد. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با راه‌داری نیز منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های موجود داخلی بهره بگیریم.

آن‌طور که دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌گوید:"اخذ استانداردهای داخلی یکی از موضوعاتی است که باید در این حوزه مدنظر باشد که برای این کار نیز با دستگاه‌های مرتبط، جلساتی برگزار شده است."

وی، ایجاد مرکز تعاملی برای حضور همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه حمل‌ونقل را ضروری دانست و یکپارچه‌سازی اطلاعات و اقدامات در این حوزه را در گرو تشکیل این نهاد عنوان کرد.

 

پایان پیام

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Z4G2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته