اختتامیه استارتاپ ویکند ریلی شو برگزار شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 46961
گروه حمل و نقل ریلی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای وظایف خود، نخستین استارتاپ‌ حمل و نقل ریلی (ریلی شو) را با حضور بازیگران این عرصه برگزار کرد.

به گزارش ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین استارتاپ‌ حمل و نقل ریلی (ریلی شو) که در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، با حضور فعال ۱۰۰ نفر از علاقه‌مندان به حوزه استارتاپ‌های صنعت ریلی، ۴۰ نفر مربی و متخصص کسب و کار و ۳۰ داور متخصص حوزه ریلی ، برگزار شد، با ۸ ایده برتر برگزیده ، به مرحله پیش شتاب دهی رسید.

مطابق با ماموریت معاونت علمی در کمک و شتاب دهی به رشد ایده ها تا تبدیل شدن به یک استاتاپ موفق، گروه ریلی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ظرف مدت4 ماه  با هماهنگی های انجام شده و برگزاری جلسات متعدد با متولیان(راه‌آهن و شرکت های مرتبط) توانست ایده‌های نوآورانه این حوزه ها را دریافت و به یک محصول اولیه قابل ارائه تبدیل کند.

مراسم اختتامیه استارتاپ ویکند ریلی شو با شرکت 6 تیم برتر استارتاپ ریلی شو با حضور سعید رسولی و در حضور مدیرعامل راه آهن، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و قاضی مغربی رییس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام(ره) برگزار شد.

طی این مراسم شش گروه ه برگزیده به ارائه طرح های خود پرداختند. این گروه ها شامل گروه گیم ریل، ویلی رو، صفر تا صد، میوه پلاس، توران و ایزی سرویس می شود. گروه گیم ریل تیمی است متشکل از دانش آموزان مدارس سمپاد، که  هدفشان مفرح سازی و پر کردن اوقات آزاد مسافران بویژه کودکان به وسیله انجام بازی تحت شبکه است.

ویلی رو نیز استارتاپب برای حمایت از توان یابان و جانبازان در سفرهای بین شهری است و فعالیت گروه صفر تا صد نیز به حوزه جابجایی کالا به وسیله حمل و نقل ترکیبی (جاده ای و ریلی) مرتبط است. تیم میوه پلاس تیمی است که با طراحی پک‌های پذیرایی که مطابق نظر خود مسافر آماده می شود،  از مسافران در قطارهای بین شهری پذیرایی خواهد کرد. توران که تیم برگزیده دیگر این رویداد است یک پلت فرم در قالب وبسایت است که برگزارکننده، تورهای گردشگری طبیعی به صورت کمپینگ است. ایزی سرویس نیز با هدف بهبود و سهولت بخشیدن به سیستم خدمات رسانی به مسافران (کاربران) تشکیل شده است.

در انتهای این رویداد نیز از تیم‌های منتخب نوزدهمین استارتاپ ‌ویکند ریلی شو با اهدای جوایز، لوح و تندیس ، تقدیر به عمل آمد و برای تجاری سازی محصولات به شتاب دهنده ها معرفی شدند.

پایان پیام/

 

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZSP2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته