دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی:

فناوری‌های مکان محور تحول عظیمی در صنعت حمل و نقل ایجاد می‌کند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 41760
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، گفت: ستاد با هدف حفاظت از بزرگراه ها، مدلسازي ترافيکي، تحليل تصادف، برنامه ريزي راه و ارزيابي زيست محيطي، کارگروه تخصصی توسعه فناوری های مکان محور (GIS) را تشکیل داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص تشکیل کارگروه تخصصی توسعه فناوری های مکان محور (GIS) در گروه فضایی ستاد، بیان کرد: فناوری‌های مکان محور از جمله فناوری های توانمندکننده و دانش بنیان متشکل از ابرفناوری‌های نو ظهور و در حال رشد قرن 21 است. این فناوری در تمام‌کشورهای توسعه یافته جهان تدوین شده و اجرای برنامه های توسعه‌ای آن نیز از مدت ها پیش آغاز شده است.

وی افزود: این فناوری ها در تهيه، ذخيره سازي، به هنگام سازي، بازيافت، حفظ و نگهداري، تجزيه و تحليل، کاربرد و نمايش موثر اطلاعات مکان محور نقش اساسی دارند.

به گفته منطقی، از جمله این فناوری ها می توان به «فناوری های اطلاعات مکانی»، «فناوری های تعیین موقعیت و ناوبری»، «سنجش از دور»، «فتوگرامتری»، «فناوری های پویشگرهای لیزری»، «ژئودزی»، «هیدورگرافی» و «فناوری‌های حاصل از تلفیق موارد فوق» اشاره کرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، در خصوص کارکردهاي بارز (GIS) در صنعت حمل و نقل، گفت: این فناوری به حفاظت از بزرگراه ها، مدلسازي ترافيکي، تحليل تصادف، برنامه ريزي راه و ارزيابي زيست محيطي پروژه هاي راه کمک می کند.

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZC9i
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته