فضاپیمای چینی پس از پرواز اولیه‌‌‌اش به زمین باز می‌گردد

فضاپیمای چینی پس از پرواز اولیه‌‌‌اش به زمین باز می‌گردد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 76481
طبق خبری که چین آن را گامی بزرگ در جهت توسعه فناوری حمل و نقل فضایی با امکان استفاده مجدد عنوان کرده است؛ یک فضاپیمای چینی با قابلیت پرواز به لبه اتمسفر، از زمین بلند شده و در همان روز به مقر خود بازگشته است.

شرکت علوم فضایی و فناوری چین (CASC)، مجری اصلی برنامه‌های فضایی چین اعلام کرده است، این فضاپیما روز جمعه از یک مرکز پرتاب در شمال غرب چین بلند شده و پرواز خود را طبق برنامه به اتمام رسانده است. در بیانیه این سازمان آمده است که پس از اتمام ماموریت، این فضاپیما به صورت افقی به زمین بازگشته است.

چین اطلاعاتی در خصوص ارتفاع پرواز و یا جزئیات مسیری که این فضاپیما طی کرده است ارائه نکرده و تصاویر مربوط به آن منتشر نشده است. اما در هر حال فضاپیمایی که امکان پرواز تا لبه فضا را دارد، لازم است قادر به پرواز تا ارتفاع 100 کیلومتری از سطح زمین باشد.

به گفته CASC، توسعه فناوری حمل و نقل فضایی با امکان بکارگیری مجدد، سمبل بزرگی از تبدیل شدن چین از یک کشور بزرگ در حوزه فضانوردی به یک کشور قدرتمند در این حوزه است.

استفاده از این نوع جدید از فضاپیماها، به دلیل امکان استفاده مجددی که ارائه می‌دهند منجر به انعطاف‌پذیری بیشتری در نوع ماموریت‌ها و کاهش هزینه قابل توجهی خواهد شد.

در ماه سپتامبر سال گذشته، چین یک فضاپیمای تحقیقاتی را با استفاده از یک راکت به مدار فرستاد. این فضاپیما پس از گذشت دو روز از ماموریت کلیدی سطح پایین خود یه زمین بازگشت.

مفسران در شبکه‌های اجتماعی چینی حدس می‌زنند، پکن فضاپیمایی مشابه X-37B نیروی هوایی آمریکا را توسعه داده است که یک هواپیمای خودران فضایی بوده و مدت زمان طولانی را پیش از بازگشت به زمین می‌تواند در فضا باقی بماند.

 

پایان پیام/

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم
چینی‌ها شاتل فضایی می‌سازند
چینی‌ها شاتل فضایی می‌سازند
96/08/20 - 15:30
فضاپیمای سرنشین دار شنژو ۱۱ به زمین بازگشت
فضاپیمای سرنشین دار شنژو ۱۱ به زمین بازگشت
95/09/02 - 13:46
//isti.ir/ZLUr
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته