محاسبه نرخ بیمه بر اساس مسافت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46178
مترومایل استارت‌آپی است که با مدل کسب و کاری نوآورانه اقدام به ارائه خدمات نوین به کاربران خود نموده است. بر اساس مدل ارائه شده توسط این مجموعه، هزینه‎های مرتبط با بیمه خودروها متناسب با میزان مسافت طی شده توسط آن‎ها تعیین می‌‎گردد

تحولات سال‌های اخیر در صنعت خودرو و به ویژه در زمینه اتصال‌پذیری و هوشمندسازی خودروها، موجب تغییراتی بعضا شگرف در دیگر حوزه‌های صنعتی و خدماتی شده است. از مهم‌ترین حوزه‌هایی که شاهد شکل‌گیری مدل‌های نوین در کسب و کار شده است صنعت بیمه می‌باشد که با بهره بردن از فرصت‌هایی نظیر اتصال‌پذیری خودروها و یا به اشتراک‌گذاری آن‌ها ارائه خدمات نوین و متناسب با این تحولات را تجربه نموده است.

 

مترومایل استارت‌آپی است که با مدل کسب و کاری نوآورانه اقدام به ارائه خدمات نوین به کاربران خود نموده است. بر اساس مدل ارائه شده توسط این مجموعه، هزینه‎های مرتبط با بیمه خودروها متناسب با میزان مسافت طی شده توسط آن‎ها تعیین می‌‎گردد؛ به عبارتی با استفاده از این امکان رانندگانی که مسافت کمتری را با استفاده از خودروهای خود طی می‎نمایند هزینه کمتری به نسبت دیگر راننده‌ها در خصوص بیمه خودروی خود خواهند پرداخت؛ این استارت‌آپ با نوآوری خود، توانسته در هفت دوره زمانی تا سال 2018 مجموعا 295.5 میلیون دلار سرمایه جذب نماید.

درباره بیمه بر حسب مسافت طی شده باید این نکته را اضافه نمود که در فصول مختلف، نرخ بیمه‌نامه نیز متفاوت خواهد بود؛ بطور مثال: در فصول سرد سال و یا در مناطق سرد‌سیر به دلیل لغزنده بودن جاده‌ها و  معابر، احتمال وقوع تصادف (موردی که توسط شرکت بیمه به عنوان ریسک سفر شناسایی شده است) بالاتر از سایر فصول سال است، در نتیجه نرخ محاسبه شده بیمه نیز متناسب با آن افزایش می‌یابد. با توسعه این رویکرد به پرداخت حق بیمه می‎توان انتظار داشت در آینده تعداد بیشتری از استارت‌آپ‌ها یا شرکت‌های فعال با این استراتژی به ارائه خدمات بیمه بپردازند.

 

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Z8v2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته