توسط یک استارتاپ؛

امنیت داده‌های تولید شده توسط خودروها حفظ می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46675
استارت آپ MagicCube در تلاش است داده‌های تولید شده توسط خودروها همچون رمز عبور سیستم‌های خودرو، اطلاعات مرتبط با کارت‌های بانکی متصل به خودرو، اطلاعات درج شده بروی سامانه‌هایCloud را کدگذاری و از افشای آنها جلوگیری کند.

 با توسعه روزافزون خودروهای متصل و خودران و به طور کلی زیرساخت‌های ارتباطی اینترنت اشیاء، داده‌های تولید شده و انتقال آن‌ها بخش چشم‌گیری از امنیت اطلاعات مرتبط با فعالیت‌ها و مشخصات افراد، خودروها، مسیرها و عدم افشا و سوءاستفاده از آن‌هارا به یک چالش تبدیل می کند. همین اهمیت اطلاعات انتقالی و ضرورت توجه به آن موجب شده است که در برخی از کشورهای جهان استارت‌آپ‌هایی با هدف حفظ امنیت داده‌های تولید شده ایجاد شود.

یکی از استارت آپ‌های فعال در عرصه امنیت داده‌ها در حوزه اینترنت اشیاء و به‌تبع آن خودروهای متصل، استارت آپMagicCubeاست که در تلاش است داده‌های تولید شده توسط خودروهای متصل را کدگذاری کند تا از افشای آن جلوگیری شود. این داده‌هامی‌توانند مواردی مانند رمز عبور سیستم‌های خودرو، اطلاعات مرتبط با کارت‌های بانکی متصل به خودرو، اطلاعات درج شده بروی سامانه‌هایCloud و ... باشند. زیرساخت توسعه داده شده توسط این استارت آپ این قابلیت را دارد که هر نوع داده در حال انتقال بر روی هر نوع دستگاهی را کدگذاری کند. سطح کدگذاری داده‌ها بر اساس توانمندی سخت‌افزاری دستگاه مورد نظر است و از این لحاظ احتیاجی به هزینه جانبی برای کاربران این سیستم نیست.

استارت آپ MagicCube در سال 2014 راه‌اندازی شده است و تا به امروز بیش از 10 میلیون دلار جذب سرمایه داشته است.

منبع: www.Crunchbase.com

 

 

 

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZRA2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته