اولین ون تمام برقی لوکس جهان، رونمایی شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46664
مرسدس بنز از مدل جدید EQV با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و ظرفیت پیمایش ۴۰۰ کیلومتر رونمایی کرد.

در نمایشگاه خودروی ژنو (مارس 2019)، مرسدس بنز از خودروی مفهومی خود به نام EQV که آماده‌‌ی ورود به فاز تولید انبوه است رونمایی کرد. نسخه‌ی نهایی این خودرو به‌عنوان جدیدترین خودروی برند EQV مرسدس بنز رونمایی شده است. مدل EQV اولین ون برقی لوکس در جهان است و در نمایشگاه فرانکفورت از 12 تا 22 ماه سپتامبر در معرض دید عموم قرار گرفت.

 EQV به چراغ‌های LED  و چراغ‌های روشنایی مجهز است که ظاهری زیباتری را به این خودرو بخشیده است. داخل کابین نیز همانند ظاهر بیرونی مشابه خودروی مفهومی EQVاست. جالب اینجاست که دکمه شروع موتور وجود ندارد بلکه یک کلید سنتی است که در یک وسیله نقلیه تمام برقی جای تعجب دارد.

با توجه به تنظیمات صندلی، کابین حداکثر هفت یا هشت مسافر را در خود جای می‌دهد؛ این ون برقی لوکس همچنین مجهز به سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX است. در این مدل برخلاف دیگر مدل‌های مرسدس بنز که از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی استفاده می‌شود، از یک نمایشگر کوچک‌تر بهره گرفته شده است که از کنترل صدا پشتیبانی می‌کند و به سرنشینان این امکان را می‌دهد تا دمای کابین داخلی را از طریق یک برنامه ویژه موبایل از قبل تعیین کنند.

 

نیروی محرکه این خودرو از طریق یک موتور برقی که به محور جلو متصل است تامین می‌شود و شارژر این خودرو نیز درون سپر جلو قرار دارد. خروجی این سیستم 201 اسب بخار (150 کیلووات) است و با هر بار شارژ توانایی طی کردن ۴۰۰ کیلومتر مسافت را دارد. نیروی الکتریکی مورد نیاز موتور برقی از یک باتری لیتیوم ‌یونی با ظرفیت ۹۰ کیلووات ساعت که در کف خودرو قرار دارد تامین می شود. علاوه بر این خودرو دارای یک شارژر ۱۱ کیلوواتی AC مجهز به سیستم خنک‌کننده‌ی هوشمند است که از طریق آن می‌توان باتری خودرو را در منزل یا محل کار شارژ کرد. هنوز قیمت و زمان در دسترس بودن مرسدس بنزEQV  به شکل رسمی اعلام نشده است.

پایان پیام

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZEA2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته