هواپیمای برقی رولزرویس رکورد سرعت را می شکند


زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
کد خبر : 48161
هواپیمای برقی رولزرویس بعد از مدت‌ها گمانه زنی قصد دارد رکورد سریع ترین هواپیمای برقی جهان را از آن خود کند. این هواپیما رکورد سرعت 480 کیلومتر درساعت را ثبت خواهد کرد.

هواپیمای برقی رولزرویس که در فرودگاه گلوسیسترشایر انگلیس به نمایش گذاشته شده می تواند علاوه بر خلبان یک مسافر را با خود حمل کند و پرواز آن برای شکستن رکورد سرعت هواپیماهای برقی برای اوایل سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.

 

فناوری مورد استفاده برای تولید هواپیماهای برقی، مانند فناوری تولید خودروهای برقی روز به روز در حال پیشرفت است. رولزرویس می‌گوید در موتور هواپیمای برقی خود از موتور پیشرانه جدیدی استفاده کرده که توان موتور آن را به میزان چشمگیری افزایش می دهد.

۶۰۰۰ سلول باتری این هواپیما می توانند ۱۰۰۵ اسب بخار انرژی تولید کنند و هواپیمای مذکور با یک بار شارژ می تواند تا ۳۲۰ کیلومتر را طی کند. یک سیستم خنک کننده مستقیم هم برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور و باتری ها در سرعت بالا در نظر گرفته شده است.

این هواپیما نه تنها به هیچ وجه محیط زیست را آلوده نمی کند، بلکه یک سیستم ویژه برای کاهش سروصدا برای آن در نظر گرفته شده است. هنوز برای عرضه تجاری این هواپیما تصمیم گیری نشده است./فارس

انتهای پیام

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZV72
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته