The Arc Boat company

مهندسان سابق اسپیس ایکس وارد رقابت ساخت اولین قایق تندرو برقی شده اند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 76733
تیمی از مهندسان موشکی سابق اسپیس ایکس به رقابت بر سر ساخت اولین نمونه تجاری قایق تندرو برقی ملحق شده اند.

شرکت آرک بوت (The Arc Boat company) اعلام کرده است که برای شروع بکار ساخت یک قایق تقریبا 7.5 متری با توان 475 اسب بخار، بودجه‌ای به مبلغ 4.25 میلیون دلار در نظر گرفته است. این محصول در نهایت قیمتی حدود 300 هزار دلار خواهد داشت.

این شرکت مستقر در لوس انجلس که توسط شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر اندرسون هوروویتز (Andreessen Horowitz – سرمایه گذار اولیه فیسبوک و Airbnb) حمایت می‌شود، اعلام کرده است که اولین مدل از قایق Arc One تا اواخر سال جاری در دسترس خریداران خواهد بود.

به گفته میچ لی، مدیر اجرایی آرک، هدف از ساخت یک قایق تمام برقی، از میان بردن تاثیر مخرب قایق های معمولی بنزینی و دیزلی بر محیط زیست است. قایق‌های معمول نه تنها با پیمودن دو مایل یک گالون سوخت مصرف می‌کنند، بلکه مقدار زیادی از دود حاصل از آن را به داخل آب پمپ می‌کنند. علاوه بر این آلودگی صوتی ایجاد شده توسط این دستگاه‌ها برای حیات دریایی مخرب است و این در حالی است که قایق برقی تمام این مسائل را از میان خواهد برد.

در حالی که قیمت مدل‌های اولیه این محصول به شدت بالا هستند؛ به گفته لی، بخش زیادی از این هزینه بابت توسعه تکنولوژی است که در آن بکار رفته و نسخه‌های ارزان تری از آن در آینده در دسترس خواهد بود. این شرکت امیدوار است این تکنولوژی را در مقیاس بزرگتری نیز بکار برده و حتی در آینده شاهد کشتی‌های برقی نیز باشیم.

لی شرکت را با همکاری مهندس مکانیکی به نام رایان کوک پایه گذاری کرده است. او که مدیر دفتر فناوری این شرکت است سابقا مهندس مکانیک ارشد پروژه راکت فالکون 9 در شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک بوده است. این موشک اولین موشک مداری با قابلیت استفاده مجدد است. به غیر از میچ لی، مابقی اعضای تیم توسعه این قایق تجربه کاری در اسپیس ایکس را دارند.

قایق برقی آرک بوت که حداکثر سرعتی معادل 65 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و از الحاق چند استارت آپ با هدف ایجاد اولین محصول قایق تندرو برقی در ابعاد بزرگ تشکیل شده است.

 

منبع: گاردین

پایان پیام/

تصاویر

 قایق Arc One  قایق Arc One  قایق Arc One  قایق Arc One
نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZbEr
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته