فرصتی برای هوشمندی

دستاوردهای شهرنشینی هوشمند به نمایش در می آید


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 46903
توسعه شهر هوشمند و فناوری های مرتبط با آن موجب شده است که هر ساله گروه های متعدد فناوران و متخصصان در صنایع مرتبط با شهرهای هوشمند در نقاط مختلف جهان گرد هم آمده و آخرین دستاوردهای علمی و اجرایی خود را به نمایش بگذراند.

 

کنگره جهانی و نمایشگاه شهر هوشمند بارسلون یکی از مهم ترین رویداد هایی است که در محورهای متنوعی مانند حمل‌ونقل، دولت هوشمند، امور مالی و پرداخت‌های هوشمند

این کنگره میزبان  شرکت‌های معتبر جهانی و متخصصین این حوزه است و قصد دارد که  تمام کالاها و خدمات مربوط به شهرسازی و توسعه شهری و تحولات آن را به اشتراک بگذارند.

جمعیت جهان هر ساله در حال افزایش است و به‌تبع آن جمعیت شهرنشین در دنیا رو به رشد است، مسولان باید اهمیت این شهر های هوشنمند را شناخته و برای ایجاد این فضا گام بردارند.

رشد جمعیت، تغییرات آب و هوا، تراکم ترافیک و آلودگی، عدم وجود مسکن مقرون به صرفه، آموزش و بهداشت، حضور مهاجران و پناه جویان و ... همگی از جمله دلایل و نتایج این توجه عظیم به موضوع هوشمند سازی در شهرها باشد.

 نمایشگاه شهر هوشمند بارسلونا با میزبانی تعداد بسیار بالایی از غرفه داران، سخنرانان و مراجعین تبدیل به محیطی بزرگ برای شرکت‌ها، ادارات، جوامع مالی و شهروندان گردد تا بتوانند با یکدیگر تعامل داشته و از تجربیات و دانش هم بهره ببرند و هر آنچه تولید کرده و یا درباره آن تحقیق نموده‌اند را به نمایش بگذارند.

در نمایشگاه بارسلونا کنگره‌ای با موضوعات حکومت، اقتصاد، جامعه و تکنولوژی، اطلاعات و ارتباطات برگزار می شود و کارشناسان در این زمینه مقالات خود را ارائه می‌کنند و به بحث و گفتگو می‌پردازند.

کنگره جهانی نمایشگاه شهر هوشمند متعهد به تسریع در اجرای برنامه‌ها و پیگیری سیاست‌ها و برنامه‌های جهانی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است و فضایی است بسیار مناسب برای افرادی که قصد دارند نتایج تحقیقات خود را به اشتراک بگذارند و راه‌حل‌های بهتری برای شهرسازی و توسعه شهری بیابند.

در این نمایشگاه تلاش شده که بهترین محصولات و خدمات به نمایش گذاشته شود و کارآفرینان و مراکز تحقیقاتی بتوانند از این همایش و نمایشگاه حداکثر استفاده را برده و تجربه‌ای ارزشمند داشته باشند.

نمایشگاه و کنگره شهر هوشمند بارسلونا امسال در اواخر آبان ماه برگزار می‌ شود و امید است متخصصین و شرکت‌های ایرانی با حضور در آن علاوه بر عرضه توانمندی‌های علمی و فناورانه خود از تجربیات و پیشرفت‌های جهانی نیز آشنا شوند.

 

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZRj2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته