تسلا %92 از مواد سلول های باتری را بازیافت می کند
براساس گزارش تاثیرات زیست محیطی؛

تسلا 92درصد از مواد سلول های باتری را بازیافت می کند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 76945
شرکت سازنده خودرو های برقی در سال گذشته 1300 تن نیکل بازیافت کرده است. تسلا در گزارشی که به تازگی از تاثیرات زیست محیطی خود در سال 2020 ارائه کرده است، ادعا می‌کند که به لطف پیشرفت‌های مداوم در روند بازیافت، ظرفیت بازیافت تقریبا 92 درصد از مواد سلول های باتری را دارد.

این شرکت سالهاست که با شرکت های فعال در حوزه بازیافت برای افزایش ظرفیت بازیابی باتری‌ها پس از پایان عمر آن‌ها همکاری دارد و امیدوار است هزینه‌های زیست محیطی مواد معدنی مانند کبالت که برای تولید باتری مورد نیاز است را کاهش دهد. در واقع این یکی از موضوعات اصلی است که مخالفان خودروهای برقی در مخالفت با آن مطرح می‌کنند.

باتری های لیتیوم-یونی تسلا

تسلا از بدو تاسیس به شدت از تاثیرات زیست محیطی تولید باتری آگاه بوده است. برای مثال بر طبق گزارشی که به تازگی از IVL منتشر شده است، باتری های لیتیوم-یونی بین 61 تا 106 کیلو دی اکسید کربن به ازا هر کیلو وات-ساعت ظرفیت باتری منتشر می‌کنند و به همین دلیل بهبود فرایند های بازیافت در کنار اهدافی چون بهبود ایمنی راننده با استفاده از نرم افزار کامل رانندگی خودکار، جزو بالاترین اولویت های این شرکت به شمار می‌رود.

بر طبق اعلام تسلا در گزارش تازه خود، بسته‌های باتری تسلا به شکلی طراحی شده‌اند تا از خود خودرو بیشتر عمر کند. به همین دلیل، تعداد کمی از باتری های مشتریان تسلا تا به امروز از رده خارج شده اند. بنابراین، تسلا اعلام کرده است که کارخانه های باتری سازی آن شروع به استفاده از یک سیستم بازیافت حلقه بسته کرده‌اند که صد در صد باتری های دریافتی را بازیافت کرده و تا 92 درصد از فلزات خام موجود در آن‌ها را مورد استفاده مجدد قرار می‌دهد.

بازیافت باتری خودروهای برقی شروع خواهد شد

در این گزارش تسلا تائید کرده است که اولین فاز از تاسیسات بازیافت سلول‌های باتری خود در گیگافکتوری نوادا در زمستان سال 2020 به اتمام رسیده است. این شرکت توضیح داده است که این تاسیسات، دنیای خودروهای الکتریکی را یک قدم به بازیافت باتری در مقیاس نزدیکتر کرده است.

به طور کلی، تسلا اظهار کرده است که هدف آن توسعه یک فرایند بازیافت ایمن و کم هزینه با نرخ بازیابی بالا و تاثیر محیطی کم است. همچنین این شرکت در گزارش خود عنوان کرده است که در بلند مدت انتظار صرفه جویی قابل توجهی را در هزینه خواهند داشت؛ چرا که هزینه های بازیافت و بازیابی باتری ها در ابعاد گسترده بسیار کمتر از خرید مواد اولیه مصرفی برای تولید سلول های جدید است.

این خودرو ساز، در گزارش تاثیرات محیط زیستی خود، تصاویری از مقدار خاص مواد بازیافتی از بسته های باتری در سال 2020 منتشر کرده است و اعلام کرده است که 1300 تن نیکل، 400 تن مس، و 80 تن کبالت را بازیافت کرده است.

 

منبع: interestingengineering

/پایان پیام

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم
از ابر کارخانه (Giga factory) تسلا چه می‌دانید؟
از ابر کارخانه (Giga factory) تسلا چه می‌دانید؟
97/12/19 - 13:17
//isti.ir/ZUHr
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته