OXAGON

بزرگترین مجتمع صنتعی شناور دنیا


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 78968
عربستان صعودی راه‌اندازی OXAGON، بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی شناور دنیا و اولین بندر کاملا یکپارچه و زیست بوم زنجیره تامین را اعلام کرد.

این مجتمع صنعتی در منطقه نئوم واقع شده‌است. این شهر یک شهر بزرگ برنامه‌ریزی‌شده ۵۰۰ میلیارد دلاری است که در شمال غربی عربستان، استان تبوک قرار دارد. گفته می‌شود مجتمع جدید دارای موقعیت حمل و نقل دریایی(دسترسی به کانال سوئز با سهم ۱۳ درصد از تجارت جهانی)، جاده‌ای، هوایی و ریلی سریع‌السیر مناسب است. طبق پیشبینی های انجام شده ظرفیت این بندر ۳.۵ میلیون TEU را خواهد بود.

همانطور که توضیح داده شد، تاسیس OXAGON مرحله بعدی طرح اصلی نئوم را تشکیل می‌دهد و یک مدل جدید "رادیکال" برای مراکز تولید آتی را ارایه می‌دهد که براساس استراتژی‌های نئوم برای بازتعریف شیوه زندگی بشر و کار در آینده است. این بندر، لجستیک و تاسیسات حمل و نقل ریلی، در فراهم آوردن سطوح بهره‌وری بالا با انتشار کربن صفر، ایجاد معیارهای جهانی در اتخاذ فن‌آوری و پایداری محیط‌زیست، پیشرو خواهد بود. در OXAGON، تکنولوژی‌های پیشرفته مثل اینترنت اشیا (IoT)، ترکیب انسان - ماشین، هوش مصنوعی و رباتیک متصل به شبکه‌ای از مراکز توزیع و منابع کاملا خودکار، چشم انداز نئوم برای ایجاد یک زنجیره تامین یکپارچه، هوشمند و کارآمد را هدایت می‌کنند. این مجتمع صنعتی با ۱۰۰ درصد انرژی پاک تامین می‌شود. از ابتدای سال 2022 این مجتمع پذیرای نخستین مستاجران خود خواهد بود.

 

منبع: offshore-energy

/پایان پیام

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Zo3s
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته