برگزاری دومین همایش پیشرانه ‌های دریایی / رونمایی از واترجت ملی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 42568
دومین همایش پیشرانه‌های دریایی صبح دوشنبه با حضور وزیر دفاع در دانشگاه صنعتی شریف آغاز و نخستین سامانه رانش واترجت ملی رونمایی شد.

دومین همایش پیشرانه‌های دریایی صبح امروز با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف به منظور بررسی "جایگاه سیستم رانش در بهره‌وری ناوگان دریایی کشور"، "محرکه اصلی"، "انتقال قدرت"، "پیش‌ برنده‌ ها" و "پایش، نگهداری و بهره ‌برداری" برگزار شد. 

در این همایش نخستین سامانه رانش واترجت ملی با حضور وزیر دفاع رونمایی شد. این سامانه که توسط متخصصین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با همکاری دانشگاه‌ ها طراحی و ساخته شده، یکی از نیاز‌های ضروری شناور‌های مختلف کشور است که در حوزه نظامی، تجاری و تفریحی کاربرد دارد.

در این مراسم همچنین از تمبر سامانه رانش واترجت رونمایی شد.

این موتور که برای شناور‌های پر سرعت کاربرد دارد، در لیست تحریم قرار گرفته بود؛ اما به همت متخصصان توانمند ایرانی ساخته و آماده بهره ‌برداری شد.


وزیر دفاع در حاشیه مراسم رونمایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور دریایی با فرصت های بسیار زیاد است، اظهار داشت: استفاده از این فرصت‌ ها مستلزم داشتن قدرت دریایی است و یکی از الزامات آن داشتن ابزار و امکانات دریایی است.

وی افزود: پیشران ها یکی از مهمترین ملزومات و امکانات در صنعت دریایی هستند که اوایل امسال دیزل ۱۳۰۰ اسب بخار را که کاربردهای زیادی در بخش دریایی و ریلی دارد رونمایی کردیم. امروز هم پیشران واترجت که یکی از نیازهای ضروری شناورهای نظامی، تجاری و تفریحی در کشور است، رونمایی شد.

امیر حاتمی در پایان تاکید کرد: چون توانستیم قابلیت فنی طراحی و ساخت را به طور کامل کسب کنیم، خواهیم توانست در توان های مختلف این موتور را تولید کنیم.

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZNo1
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته