با ظرفیت ۱۲ نفر؛

این کشتی می‌تواند با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت پرواز کند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 77122
کشتی جدیدی در حال توسعه است که می‌تواند در دسته کشتی های پرنده نیز طبقه بندی شود.

کشتی AQUAS با استفاده از گراند افکت بر بالای سطح آب حرکت خواهد کرد و به این صورت مشابه یک پرنده خواهد بود. اما با توجه به عدم امکان پرواز آزاد،‌ در همان دسته کشتی‌های دریای جای خواهد گرفت.

اما کشتی آکواز دارای ویژگی‌های منحصربفرد زیادیست. پیش از هر چیز طول آن ۲۲.۵ متر است که مناسب حمل و نقل ۱۲ نفر و یا حمل بار و ۲ خلبان است. این کشتی برای مسافت های کوتاه و ویژه گردشگران طراحی شده است.

کشتی دارای حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت حرکت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت برخاست ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این وسیله هیجان انگیز الکتریکی و هیدورژنی بوده و دوستدار محیط زیست هم به شمار می‌رود.

سازندگان شناور ادعا می‌کنند که محصولشان توانایی استفاده برای کاربرد در عملیات‌های جستجو و نجات دریایی را نیز خواهد داشت. شعار آن‌ها برای کشتی این است: «حمل و نقل سریع دریایی، سریعتر از کشتی، روان‌تر از هواپیما». این دستگاه دارای دو موتور با قدرت ۶۰۰ اسب بخار و حداکثر برد معادل ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود.

طبق اظهارات این شرکت، هدف آن‌ها تحول در بازار گردشگری دریایی است. بنابر برنامه‌ریزی صورت گرفته، این محصول تا سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

 

منبع: nterestingengineering.com

پایان پیام/

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Z1Mr
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته