آزمایش خودروهای خودران تویوتا و مشارکت در پروژه ی L3Pilot


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 45603
تویوتا مرکز شهر بروکسل را برای آغاز آزمایش خودرو های خودران انتخاب کرده است و ضمن این آزمایش به جمع آوری اطلاعات برای پروژه ی اروپایی L3Pilot می پردازد.

 

تویوتا مرکز شهر بروکسل را برای آغاز آزمایش خودرو های خودران انتخاب کرده است و ضمن این آزمایش به جمع آوری اطلاعات برای پروژه ی اروپایی L3Pilot می پردازد.

 

کمپانی تویوتا خیابان های شهر بروکسل را برای آغاز آزمایش خودرو های خودران انتخاب کرده است و به همین منظور خودروی Lexus LS به مدت 13 ماه مسافتی تکراری را در مسیری مشخص طی خواهد کرد؛ این آزمایش در محیط های بسته و در جاده های ژاپن و آمریکا موفقیت آمیز بوده است.

این خودرو مجهز به پکیجی از سنسور ها شامل رادار، لیدار (یکی از فناوری های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب شده، فاصله را اندازه می گیرد) ، دوربین و یک سیستم موقعیت یابی با دقت بالا می باشد که بر روی سقف خودرو نصب می شود؛ همچنین یک راننده در خودرو حضور دارد که در هر لحظه می تواند سیستم اتوماتیک رانندگی را کنترل کند و یک اپراتور که بر کل سیستم نظارت دارد نیز او را همراهی می کند. تویوتا این خودرو را پس از ماه ها آماده سازی، شامل ارزیابی سیستم AD (Automated Driving)، آموزش راننده ها، بررسی مسیر و تعامل با مقامات برای به دست آوردن تاییدات لازم به جاده می آورد. از خودرو  Lexus LS در راستای جمع آوری اطلاعات به عنوان بخشی از مشارکت تویوتا در پروژه ی اروپایی  L3Pilotاستفاده می شود.

 

L3Pilot یک پروژه ی 4 ساله ی اروپایی است که با مشارکت TME   (Toyota Motor Europe) و 34 شریک دیگر از جمله تولید کنندگان خودرو ، تامیین کنندگان، موسسات تحقیقاتی و مقامات اجرا می شود. این پروژه در سال 2017 آغاز به کار کرد و تامین مالی آن نیز توسط کمیسیون اروپا صورت می گیرد. پروژه L3Pilot با حضور 1000 راننده، 100 خودرو و در 10 کشور اروپایی انجام می شود؛ در این آزمایش ها تمرکز تویوتا به طور ویژه بر تحقیق رفتار مشتریان و بهره گیری از سیستم های امن در محیط های پیچیده و متنوع شهری خواهد بود.

 

تصاویر

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/Z3k2
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته