‌CH-6

چین از پهپاد جنگی غول پیکر الکتریکی سی‌اچ-۶ رونمایی کرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 77846
این پرنده طول کلی معادل ۱۵ متر، طول بال 20.5متر و ارتفاعی 5 متری دارد.

هواپیماهای هیجان انگیز بسیاری برای رونمایی در نمایشگاه بین المللی بزرگ هوایی چین وجود خواهد داشت که از ۲۸ سپتامبر تا ۳ اکتبر در جوهای برگزار خواهد شد و در اینجا به محصول شرکت علم و فناوری هوافضای چین، ‌CH-6 نگاهی اجمالی خواهیم داشت.

به گزارش سایت China-Arms، سی‌اچ-۶ یک پهپاد بزرگ، با ارتفاع پرواز بالا، سریع، با مداومت پروازی زیاد و چند منظوره است. این پرنده تعادلی میان یک طرح آیرودینامیکی معمول با نسبت طول بال به استرینگ بالا و مزایای برجسته‌ای از جمله ارتفاع پروازی زیاد،‌ ظرفیت بار بالا، مداومت و برد زیاد و قابلیت اطمینان زیاد است.

اهمیت موضوع از آنجاست که تاکنون صرفا مدل ها و رندرهای غیر قابل اطمینانی از این جت دیده شده بود. هواپیمای بدون سرنشین جدید از نظر ظواهر مشابه مدل قبلی خود CH-5 است با این تفاوت که دم T شکلی روی آن نصب شده و بال‌های آن دارای زاویه سوئیپ است.

در حالتی که پیکربندی صرفا جهت شناسایی انجام شده باشد، حداکثر وزن برخاست هواپیما 7.8 تن و حداکثر ظرفیت بار آن 300 کیلوگرم بوده و در پیکربندی شناسایی و حمله تا ۲ تن بار را حمل خواهد نمود. این پرنده دارای ظرفیت سوختی معادل 3.42 تن در پیکربندی شناسایی بوده و در حالت شناسایی و حمله این وزن به ۱.۷۲ تن خواهد رسید.

طول کلی پهپاد 15 متر، طول بال 20.5متر و ارتفاع آن ۵ متر خواهد بود. این هواپیما دارای حداکثر سرعت 800 کیلومتر بر ساعت، سرعت یکنواخت 500 تا 700 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع پرواز کروز 10 کیلومتر است که تا سقف 12 کیلومتر قابل افزایش خواهد بود. مداومت پروازی این پرنده در پیکربندی شناسایی ۲۰ ساعت و در پیکربندی شناسایی و حمله ۸ ساعت بوده که در حالت اول بردی 12000 کیلومتری و در حالت دوم 4500 کیلومتر برد خواهد داشت. نرخ صعود پهپاد 20 متر بر ثانیه بوده و شعاع عملکرد آن 300 کیلومتر است.

این پهپاد از نظر وزن برخاست یکی از بزرگترین پهپادهای چین به شمار می‌رود و می‌تواند انواع بار از جمله سنسورهای شناسایی الکتریکی و موشک‌های هوا به زمین را حمل نماید.

منبع: interestingengineering

پایان پیام/

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZHfr
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته