محاسبه نرخ بیمه بر اساس مسافت
تحولات سالهای اخیر در صنعت خودرو و به ویژه در زمینه اتصالپذیری و هوشمندسازی خودروها، موجب تغییراتی بعضا شگرف در دیگر حوزههای صنعتی و خدماتی شده است. از مهمترین حوزههایی که شاهد شکلگیری مدلهای نوین در کسب و کار شده است صنعت بیمه میباشد که با بهره بردن از فرصتهایی نظیر اتصالپذیری خودروها و یا به اشتراکگذاری آنها ارائه خدمات نوین و متناسب با این تحولات را تجربه نموده است.
مترومایل استارتآپی است که با مدل کسب و کاری نوآورانه اقدام به ارائه خدمات نوین به کاربران خود نموده است. بر اساس مدل ارائه شده توسط این مجموعه، هزینههای مرتبط با بیمه خودروها متناسب با میزان مسافت طی شده توسط آنها تعیین میگردد؛ به عبارتی با استفاده از این امکان رانندگانی که مسافت کمتری را با استفاده از خودروهای خود طی مینمایند هزینه کمتری به نسبت دیگر رانندهها در خصوص بیمه خودروی خود خواهند پرداخت؛ این استارتآپ با نوآوری خود، توانسته در هفت دوره زمانی تا سال 2018 مجموعا 295.5 میلیون دلار سرمایه جذب نماید.
درباره بیمه بر حسب مسافت طی شده باید این نکته را اضافه نمود که در فصول مختلف، نرخ بیمهنامه نیز متفاوت خواهد بود؛ بطور مثال: در فصول سرد سال و یا در مناطق سردسیر به دلیل لغزنده بودن جادهها و معابر، احتمال وقوع تصادف (موردی که توسط شرکت بیمه به عنوان ریسک سفر شناسایی شده است) بالاتر از سایر فصول سال است، در نتیجه نرخ محاسبه شده بیمه نیز متناسب با آن افزایش مییابد. با توسعه این رویکرد به پرداخت حق بیمه میتوان انتظار داشت در آینده تعداد بیشتری از استارتآپها یا شرکتهای فعال با این استراتژی به ارائه خدمات بیمه بپردازند.