شبکه پشتیبانی قطعات یدکی ریلی کشور شکل می‌گیرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70107
سال 77 بود که نخستین خط متروی تهران راه‌اندازی شد. قطار شهری زیرزمینی که به نوعی چاره‌ای بود بر کاهش ترافیک. این وسیله نقیله پرکاربرد در دیگر شهرهای کشور هم راه‌اندازی شد

نخستین بار استفاده از این وسیله نقلیه حدود پنجاه سال گذشته مطرح شد. اما این اتفاق سال 77 محقق شد و امروز مترو فقط در تهران با 7 خط فعالیت می‌کند. شهرهای دیگر کشور هم به این وسیله نقیله مجهز شده‌اند.

ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از نهادهای موثر در حوزه حمل‌ونقل ریلی به دنبال گرد هم آوردن زیست‌بوم این صنعت در کشور است. در همین راستا هم بر اساس یک تفاهم دو جانبه میان کارگروه ریلی این ستاد و شرکت متروی مشهد قرار شد گام‌های موثری برای توسعه زیست‌بوم ریلی در کشور برداشته شود.

در این نشست دو جانبه مقرر شد که از توانمندی‌های متروی مشهد به عنوان شبکه پشتیبانی قطعات یدکی در زیستبوم ریلی کشور استفاده شود. همچنین قابلیت‌های متروی این شهر برای ساخت برخی زیرسیستم‌ها از طریق ایجاد ارتباطات مورد نیاز با سایر سازندگان اصلی به کار آیند.

از دیگر دستاوردهای این نشست، تفاهم برای ایجاد مرکز استانداردسازی در متروی مشهد بود. شکل‌گیری قطب شبیه‌سازها و تجهیزات واگن در متروی مشهد بر اساس توانمندیهای ارایه شده هم در این جلسه بررسی شد.

بر اساس اعلام نمایندگان متروی مشهد، مهرماه امسال از دستاوردهای داخلی قسمت‌های مختلف واگن مترو از جمله سیستم اطلاع‌رسانی مسافران بومی رونمایی می‌شود.

این نشست با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعضای کارگروه ریلی این ستاد، وحید مبین‌مقدم مدیر عامل و برخی معاونان شرکت متروی مشهد برگزار شد.

پایان پیام 

نظرات شما
آدرس : تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه لادن، پلاک 20
تلفن : 83530-021
ایمیل : pr@isti.ir
//isti.ir/ZWWp
ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان

ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته